,,Consorțiu local pentru educație și calitate,,
Proiect Erasmus+ “Consorțiu local pentru educație de calitate”
2023-1-RO01-KA121-SCH-000118189, (01.09.2023-31.08.2024 – extindere 05.2025)
METODOLOGIE DE SELECȚIE A PARTICIPANȚILOR ÎN PROIECT
- INFORMAȚII DESPRE PROIECT
- OBIECTIVE SPECIFICE
O1. Reconfigurarea proiectării didactice in scolile din consortiu incepand cu anul scolar 2024-2025 prin imbunatatirea competentelor digitale si de predare asistata de tehnologie
O2. Dezvoltarea competentelor de management si leadership la factorii de decizie din scolile consortiului incepand cu anul scolar 2024-2025, prin participarea la cursuri privind conducerea moderna a scolii
O3. Crearea unor medii de invatare incluzive si sustenabile in scolile din consortiu prin dezvoltarea la participanti a mentalitatii si comportamentului antreprenorial, incepand cu anul sc.2024-2025
O4. Reconfigurarea parteneriatului educational intre copii-familii-gradinita-comunitate prin aplicarea de tehnici moderne in educatia timpurie identificate de participanti in context European
O5. Reducerea anuala cu 5% a cazurilor de (cyber)bullying si mobbing in scolile cu incidenta mare (intre 10 si 20%) prin formarea in cadrul unui curs intensiv a participanților din consorțiu
II. REZULTATE ESTIMATE:
-dezvoltarea unui ethos scolar incluziv in scolile din judet
-interes crescut pentru programul Erasmus+
-cunostintele acumulate in timpul stagiilor de formare vor fi transferate către intreg corpul profesoral al scolii si catre elevi, cu scopul de a-i convinge de utilitatea lor si de a-i motiva pe colegi in formare iar pe elevi în învățare
-competențele dobandite in mobilitate vor fi aplicate pe tot parcursul activității didactice fiind incluse in practica pedagogică a școlii,
b) in ISJ:
– va continua să utilizeze fondurile programului pe o bază durabilă, pe termen lung, pentru a ajuta școlile cu capacitate redusă de inițiere și implementare Erasmus
-imbunatățirea relaționării inspectorilor cu profesorii din rețea
-imbunatățirea Planului managerial
c) comune:
- activitățile propuse pentru directorii și profesorii lor, dublate de suportul inspectorilor responsabili (management/ teritorial) îi vor ajuta sa devina profesori intr-o clasă a viitorului, iar școala să se racordeze la dimensiunea europeana și să devină de tip 3i: iNovativă, iNcluzivă, iNternationalizată.
- ameliorarea nevoilor identificate prin asumarea de către participanti a rolului de persoană resursă și agent de schimbare in scoală, respectiv ISJ
- posibilitatea de a atrage și alte resurse de finanțare decât cele primite de la stat, lărgindu-și astfel autonomia
- 1 kit administrativ ce conține instrumente de monitorizare, evaluare și analiza, template pentru comunicare
- 1 kit de formare „Transformari – Ediția 2023”– va contine scenarii de formare, materiale primite la cursuri, filme de la lecții demonstrative- și va fi suport pentru activitățile de tranfer și multiplicare a cunostințelor dobândite în stagii. Acesta va fi publicat pe site-ul ISJ la sectiunea RED (Resurse Educationale Deschise)
- o echipă de schimbare dotată cu competențele necesare pentru transferul practicilor inovatoare in institutiile proprii și a scolilor din regiune
- 30 de certificate de mobilitate Europass
III. ACTIVITĂŢI:
a) Inainte de mobilitate:
Modulul I – Pregatire generala (5 h): sustinut la ISJ Iasi de catre inspectorul pentru proiecte educationale
Aspectele vizate se vor referi la:
-prezentarea programului Erasmus+ si a actiunii „School education”
-prezentarea detaliata a proiectului: scopul si obiectivele proiectului, tematica activitatilor de formare, rezultatele asteptate ale invatarii
-prezentarea contractului incheiat intre ISJ Iasi si AN,a programului individual de formare, a bugetului proiectului si a cheltuielilor,
-responsabilitati,obligatii ale participantilor si sanctiunile suportate in cazul nerespectarii contractelor semnate,modalitati de valorificare a rezultatelor
-sarcinile de invatare pe care le au,modalitati de evaluare, conditiile de recunoastere a rezultatelor invatarii,documentele care trebuie semnate (Contractul si anexele, Certificatele).
-prezentarea instrumentului Europass
-prezentarea platformei Mobility Tool
Modulul II-Pregatire lingvistica(20h): deoarece comunicarea pe parcursul formarii se va realiza in limba engleza, pentru buna desfasurare a activitatilor si imbunatatirea competentelor lingvistice va fi necesar ca inainte de mobilitate, fiecare participant -cu exceptia celor licentiati in lb. engleza-sa urmeze un curs de pregatire lingvistica la CCD Iasi, cu suport financiar din sectiunea”Suport organizational”. Atat inainte de inceperea cursului cat si dupa finalizarea acestuia fiecare participant va sustine cate un test initial respectiv final pentru a identifica nivelul initial-daca va fi cazul se vor face 2 grupe dferentiate-si progresul realizat. Pregatirea lingvistica a fiecarui participant va fi amplificata prin resursele online si prin documentarea profesionala-EACEA (http://eacea.ec.europa.eu), articole de specialitate oferite de platforma educațional https://school-education.ec.europa.eu/en/learn/courses, respectiv socio culturala: presa online cu versiuni in lb. engleza din orasul si tara in care se organizeaza cursul.
Modulul III -5 h
a.Pregatire culturala(3h) In cadrul orelor, participantii vor lua contact cu punctele de interes socio-cultural ale tarilor dstinatie-si oraselor gazda. Aceste ore vor fi efectuate de către un reprezentant al ISJ Iași din fiecare grup de participanți.
b.Pregatire pedagogica(2h):participantii vor fi instruiti referitor la lucrul in echipa, la modalitatile de integrare in grup, conduita sociala, respectul față de valorile sociale si culturale ale tarii de desfasurare a mobilitatii si fata de reprezentantii organizatiei de formare si asupra normelor de comportament social de care trebuie sa tina cont in timpul mobilitatii. Aceste ore vor fi efectuate de catre inspectorul de proiecte educationale.
In timpul acestui modul fiecare flux de participanti va fi consiliat si asistat in privinta realizarii PORTOFOLIULUI DE PROMOVARE ce contine: prezentarea scolii si tarii pe care o reprezinta, pliante de promovare, portofoliul personal, Legea educatiei in limba engl.
Dupa fiecare modul va fi aplicat chestionar de evaluare iar apoi fiecare participant va semna lista de prezenta.
c)De la furnizorul de formare:
-fiecare furnizor va trimite participantilor cu 30 de zile inainte de mobilitate link-uri pentru site-uri/videoclipuri,prezentari, studii si cercetări privind subiectul cursului si va cere sa le urmărească,in scopul de a-si activa vocabularul si a se familiariza cu subiectul
-fiecare furnizor va trimite participantilor un chestionar in care sa isi declare interesele si problemele speciale
-va initia un grup dedicat Facebook pentru a stabili primele contacte intre partcipanti,pentru a-si impartasi experientele si asteptarile, nevoile de invatare
b) Mobilitate: activitățile de formare se vor derula în perioada octombrie 2024-aprilie 2025 astfel:
F1 ”STEAM”
c) După intoarcerea din mobilitate
- completarea rapoartelor individuale Mobility Tool, în termen de 10 zile de la întoarcerea din flux
- fiecare participant va organiza în școala sa acțiuni de valorizare și transmitere a cunoștințelor asimilate în timpul formării
- contribuții pentru dezvoltarea kitului de formare „Transformari – Ediția 2023”– ce va contine scenarii de formare, materiale primite la cursuri, colecții multimedia de la lecții demonstrative
- REPARTIȚIA LOCURILOR IN FLUXURI
- CALENDARUL CONCURSULUI
- Completarea formularului electronic de selecție în limba engleză: în perioada 02-13 sept 2024
- 13 sept 2024: în cazul în care numărul aplicațiilor depuse este mai mare decât locurile alocate, ISJ Iași transmite prin email la secretariatul fiecărei școli dosarul electronic al fiecărui candidat
- Școala desemnează o comisie formată din minim 2 membri (dintre persoanele care nu candidează pentru mobilitate) cu probitate morală și profesională, evitând conflictul de interese ce va analiza candidaturile în perioada: 16-18 sept 2024
- Membrii comisiei de evaluare transmit rezultatele selecției la ISJ Iași (proiecte.isjiasi@yahoo.com) și individual, pe email, fiecărui candidat: 18 sept 2024
- Depunerea contestațiilor la secretariatul școlii (fizic/online): 18 sept 2024
- Analizarea contestațiilor de către o nouă comisie: 19 sept 2024
- Transmiterea rezultatelor finale (la ISJ și fiecărui candidat): 19 sept 2024
Selecția se va face tinând cont de principiile corectitudinii, coerenței, transparenței și integrității, respectând principiul șanselor egale, fără a fi impuse criterii de selecție discriminatorii (condiții legate de varsta, naționalitate, rasa, sex, religie, mediu de proveniența).
Evaluare:
- Dupa incheierea perioadei de depunere a dosarelor de candidatura, fiecare scoala va desemna cate 2 membri (dintre persoanele care nu și-au depus dosar pentru selecție) pentru comisia de evaluare a dosarelor de candidatură, acestea fiind persoane cu o deosebită probitate morală și competență profesională, evitând conflictul de interese-prin semnarea declarației pe propria răspundere.
Fiecare echipă de selecție din scoli va evalua documentele electronice centralizate la ISJ Iași, stabilind ierarhia finala pentru fiecare flux. Dupa încheierea evaluărilor, rezultatul selecției va fi comunicat fiecărui candidat pe email, cu posibilitatea de a face contestații in 24 de ore. În caz de egalitate a punctajelor de departajare, va avea prioritate persoana care se confruntă la clasă cu cele mai mari probleme specifice cursului solicitat (conform evidențelor școlare).
- Contestații: se va constitui o nouă echipă de evaluare, dupa aceleași principii ca și cele inițiale, iar după soluționarea contestațiilor se va emite Decizia internă privind selecția celor 3-4 participanți din fiecare scoală (in funcție de numarul alocat) si se va stabili clasamentul final cu cei selectați, distribuirea lor pe fluxuri si 2-3 rezerve.
Fiecare școală va trimite electronic (in format editabil și PDF-cu semnături) la ISJ Iasi (proiecte.isjiasi@yahoo.com) tabelul cu numele persoanelor selectate, in urmatorul format
Nume si prenume cadru didactic selectat | Date de contact: Email, telefon | Fluxul la care participa (Tara, perioada, titlu) |
Toate evidentele selectiei (anunț și evaluare) vor fi centralizate și păstrate la coordonatorul consortiului-ISJ Iasi, unde vor fi arhivate și păstrate 5 ani de la aprobarea raportului final. Termen final: 02 octombrie 2024. Email: proiecte.isjiasi@yahoo.com
Standardele de calitate Erasmus
I. Principii de bază
Incluziune și diversitate: organizațiile beneficiare trebuie să respecte principiile incluziunii și diversității în toate aspectele activităților lor. Organizațiile beneficiare trebuie să asigure condiții echitabile și egale pentru toți participanții.
Durabilitatea și responsabilitatea mediului: organizațiile beneficiare trebuie să promoveze un comportament responsabil și durabil din punct de vedere ecologic în rândul participanților lor. Organizațiile beneficiare ar trebui să utilizeze la maximum finanțarea oferită de Program pentru a sprijini mijloacele de călătorie durabile.
Educație digitală – inclusiv cooperarea virtuală, mobilitatea virtuală și mobilitatea mixtă: beneficiarul
organizațiile ar trebui să utilizeze instrumente digitale și metode de învățare pentru a-și completa activitățile de mobilitate fizică și pentru a îmbunătăți cooperarea cu organizațiile partenere.
Participarea activă în rețeaua organizațiilor Erasmus: unul dintre obiectivele programului este acela de a sprijini dezvoltarea Spațiului european al educației. Organizațiile beneficiare ar trebui să încerce să devină membri activi ai rețelei Erasmus, de exemplu, găzduind participanți din alte țări sau participând la schimburi de bune practici și alte activități de contact organizate de agențiile naționale sau alte organizații.
II. Bun management al activităților de mobilitate
Integrarea rezultatelor activităților de mobilitate în organizație: organizațiile beneficiare trebuie să integreze rezultatele activităților de mobilitate implementate (de exemplu, cunoștințele dobândite de personal în dezvoltarea profesională) în activitatea lor obișnuită, pentru a beneficia organizația în ansamblu, personalul acesteia și cursanții.
Proiect Erasmus+ “Consorțiu local pentru educație de calitate”
2023-1-RO01-KA121-SCH-000118189
Grila de evaluare pentru selecție profesori – completare formular GoogleDrive
Nr. crt | Criteriu | Punctaj alocat | Punctaj autoevaluare | Punctaj final |
Profesor debutant | 5p | |||
Sarcini din fișa postului conexe proiectului | 1p/sarcină (maxim 5) | |||
Nevoi profesionale justificate | 1p/nevoie (maxim 5) | |||
Experiențe anterioare la nivel LocalRegionalNaționalInternațional | 1p/fiecare tip (maxim 4) | |||
Activități regionale de multiplicare prin formare propuse pentru organizare la întoarcerea din mobilitate, cu precizarea grupului țintă vizat | 1p/activitate | |||
Rezultate estimate ale învățării ce vor contribui la creșterea calității educației în școli | 1p/rezultat | |||
Competențe lingvistice – limba de comunicare a cursului | 1p/fiecare nivel (A1/A2, B1/B2, C1/C2-max6p) | |||
Total: | Total: |
Nume și prenume, semnătura evaluator 1 …………………
Nume și prenume, semnătura evaluator 2 …………………
SELECȚIE – completare echipa
în cadrul Proiectului Erasmus+ „Consorțiu local pentru educație de calitate” 2023-1-RO01-KA121-SCH-000118189, (01.09.2023-31.08.2024-extindere 05.2025)
- Având în vedere că ANPCDEFP a aprobat compensarea bugetului diminuat la inceputul proiectului, poate continua selecția în scolile din consorțiu conform numarului de profesori estimat initial.
- Bugetarea va fi pentru 5 zile la cursuri cu banda de distanța Erasmus+ sub 1999KM). în țările din grupa: Slovenia, Estonia, Letonia, Croația, Slovacia, Republica Cehă, Lituania, Turcia, Ungaria, Polonia, Bulgaria, Macedonia de Nord, Serbia.
- Prioritate: profesori debutanți
Este vizată participarea a 3-4 profesori în perioada octombrie 2024-aprilie 2025 la unul din 5 cursuri de formare la care nu au fost participanți din școala respectivă (dintr-o școală, la un curs, poate participa o singură persoană). Cursurile vor avea teme în acord cu obiectivele proiectului, ca de exemplu:
F1 ”STEAM/DIGITAL”
- https://school-education.ec.europa.eu/en/professional-development/courses/steam-education-paris
- https://school-education.ec.europa.eu/en/professional-development/courses/ict-innovations-and-ai- schools
F2 ”Leaderships și Mnagement”
https://school-education.ec.europa.eu/en/professional-development/courses/sustainable-schools-step- step-approach
F3 -„Antreprenoriat”
- https://school-education.ec.europa.eu/en/professional-development/courses/entrepreneurial- skills-21st-century
- https://school-education.ec.europa.eu/en/professional-development/courses/edupreneurship- entrepreneurship-education
- https://school-education.ec.europa.eu/en/professional-development/courses/entrepreneurship- and-small-business-workshop-brussels
- https://school-education.ec.europa.eu/en/professional-development/courses/spark-prepare- future-promoting-working-life-skills-and-entrepreneurship-education
- https://school-education.ec.europa.eu/en/professional-development/courses/teaching- entrepreneurship-and-leadership-school-palermo
F4 -„Educație timpurie”
- https://school-education.ec.europa.eu/en/professional-development/courses/kindergarten-carousel- teaching-pre-school-children
- https://school-education.ec.europa.eu/en/professional-development/courses/best-preschool- teachers-reggio-emilia-approach-montessori-method-outdoor-education-and-much-more-bologna
F5 – „Bullying”
https://school-education.ec.europa.eu/en/professional-development/courses/empowering-teachers- against-bullying-awareness-action-istanbul
Selecție alte cursuri (folosiți filtre pentru perioada si temă):
Cum?
Înscrierea se face prin completarea online, în lb. engleză, până vineri 13.09.2024, ora 22.00 a formularului de candidatură accesibil aici. (https://forms.gle/UgkHEzwZ1PuC8Fgf6) În formular se va include CV-ul Europass completat in lb. engleză.
Rezultatele: se comunică până miercuri, 18.09.2024, la ora 16.00, individual pe email
Contestaţii: se depun până joi, 19.09.2024, până la ora 12.00, la secretariatul școlii (fizic sau online) Analizarea contestațiilor de către o nouă comisie: vineri 20 sept 2024
Transmiterea rezultatelor finale (la ISJ și fiecărui candidat): vineri 20 sept 2024
Fiecare școală va trimite electronic (in format editabil și PDF-cu semnături) la ISJ Iasi (proiecte.isjiasi@yahoo.com) tabelul cu numele persoanelor selectate, in urmatorul format
Nume si prenume cadru didactic selectat | Date de contact: Email, telefon | Fluxul la care participa (Tara, perioada, titlu) |
Toate evidentele selectiei vor fi centralizate și păstrate la coordonatorul consortiului-ISJ Iasi, unde vor fi arhivate și păstrate 5 ani de la aprobarea raportului final. Termen final: 2 octombrie 2024
A. INFORMAȚII DESPRE PROIECT
I. OBIECTIVE SPECIFICE
O1. Reconfigurarea proiectării didactice in scolile din consortiu incepand cu anul scolar 2024-2025 prin imbunatatirea competentelor digitale si de predare asistata de tehnologie
O2. Dezvoltarea competentelor de management si leadership la factorii de decizie din scolile consortiului incepand cu anul scolar 2024-2025, prin participarea la cursuri privind conducerea moderna a scolii O3. Crearea unor medii de invatare incluzive si sustenabile in scolile din consortiu prin dezvoltarea la participanti a mentalitatii si comportamentului antreprenorial, incepand cu anul sc.2024-2025
O4. Reconfigurarea parteneriatului educational intre copii-familii-gradinita-comunitate prin aplicarea de tehnici moderne in educatia timpurie identificate de participanti in context European
O5. Reducerea anuala cu 5% a cazurilor de (cyber)bullying si mobbing in scolile cu incidenta mare (intre 10 si 20%) prin formarea in cadrul unui curs intensiv a participanților din consorțiu
II. REZULTATE ESTIMATE:
- ameliorarea nevoilor identificate prin asumarea de către participanti a rolului de persoană resursă și agent de schimbare in scoală
- competențele dobandite in mobilitate vor fi aplicate pe tot parcursul activității didactice fiind incluse in practica pedagogică a școlii,
- cunoștintele acumulate in timpul stagiilor de formare vor fi transferate către intreg corpul profesoral al scolii si către elevi, cu scopul de a-i convinge de utilitatea lor si de a-i motiva pe colegi in formare iar pe elevi în învățare
- activitățile propuse pentru directorii și profesorii lor, dublate de suportul inspectorilor responsabili (management/ teritorial) îi vor ajuta sa devina profesori intr-o clasă a viitorului, iar școala să se racordeze la dimensiunea europeana și să devină de tip 3i: iNovativă, iNcluzivă, iNternationalizată
- o echipă de schimbare dotată cu competențele necesare pentru transferul practicilor inovatoare in instituția proprie și în scolile din regiune
- dezvoltarea unui ethos scolar incluziv în școlile din județ
- interes crescut pentru programul Erasmus+
- 1 kit administrativ ce conține instrumente de monitorizare, evaluare și analiza, template pentru comunicare
- 1 kit de formare „Transformari – Ediția 2023”– va conține scenarii de formare, materiale primite la cursuri, filme de la lecții demonstrative- și va fi suport pentru activitățile de tranfer și multiplicare a cunostințelor dobândite în stagii. Acesta va fi publicat pe site-ul ISJ la sectiunea RED (Resurse Educationale Deschise)
- O colecție de certificate de mobilitate Europass
III. ACTIVITĂŢI:
a) Înainte de mobilitate:
Modulul I – Pregatire generala (5 h): sustinut la ISJ Iasi de catre inspectorul pentru proiecte educationale Aspectele vizate se vor referi la:
-prezentarea programului Erasmus+ și a actiunii „School education”
-prezentarea detaliata a proiectului: scopul si obiectivele proiectului, tematica activitatilor de formare, rezultatele asteptate ale invatarii
-prezentarea contractului incheiat intre ISJ Iasi si AN,a programului individual de formare, a bugetului proiectului si a cheltuielilor,
-responsabilități, obligatii ale participantilor si sanctiunile suportate in cazul nerespectarii contractelor semnate,modalitati de valorificare a rezultatelor
-sarcinile de învățare pe care le au, modalități de evaluare, condițiile de recunoaștere a rezultatelor invățării,documentele care trebuie semnate (Contractul si anexele, Certificatele).
-prezentarea instrumentului Europass
Modulul II-Pregatire lingvistica(20h): deoarece comunicarea pe parcursul formarii se va realiza în limba engleză, pentru buna desfășurare a activitătilor si imbunatatirea competentelor lingvistice este posibil ca inainte de mobilitate, fiecare participant -cu exceptia celor licențiati in lb. engleză-să urmeze un curs de pregatire lingvistică, avînd suport financiar din secțiunea”Suport organizational” a proiectului. Pregatirea lingvistica a fiecarui participant va fi amplificata prin resursele online si prin documentarea
profesionala-EACEA (http://eacea.ec.europa.eu), articole de specialitate oferite de platforma The School Education Gateway (SEG) (www.schooleducationgateway.eu),respectiv socio culturala: presa online cu versiuni in lb. engleza din orasul si tara in care se organizeaza cursul.
Modulul III -5 h
a.Pregatire culturala(3h) În cadrul orelor, participantii vor lua contact cu punctele de interes socio- culturale ale tarilor dstinatie-și oraselor gazda. Aceste ore vor fi efectuate de către un reprezentant al ISJ Iași din fiecare grup de participanți.
b.Pregatire pedagogica(2h):participantii vor fi instruiti referitor la lucrul in echipa, la modalitatile de integrare in grup, conduita sociala, respectul fata de valorile sociale si culturale ale tarii de desfasurare a mobilitatii si fata de reprezentantii organizatiei de formare si asupra normelor de comportament social de care trebuie sa tina cont in timpul mobilitatii. Aceste ore vor fi efectuate de catre inspectorul de proiecte educationale.
In timpul acestui modul fiecare flux de participanti va fi consiliat si asistat in privinta realizării PORTOFOLIULUI DE PROMOVARE ce contine: prezentarea școlii si țării pe care o reprezintă, pliante de promovare, portofoliul personal, Legea educatiei in limba engl.
Dupa fiecare modul va fi aplicat chestionar de evaluare iar apoi fiecare participant va semna lista de prezență.
c)De la furnizorul de formare:
-fiecare furnizor va trimite participantilor cu 30 de zile inainte de mobilitate link-uri pentru site- uri/videoclipuri,prezentari, studii si cercetări privind subiectul cursului si va cere sa le urmărească, în scopul de a-si activa vocabularul si a se familiariza cu subiectul
-fiecare furnizor va trimite participantilor un chestionar in care sa isi declare interesele si problemele speciale
-va initia un grup dedicat pentru a stabili primele contacte intre partcipanti,pentru a-si impartasi experientele si asteptarile, nevoile de invatare
- Mobilitate: participare activă la cursuri pentru asimilarea de noi tehnici și cunoștințe, pentru comletarea Kit-ului „Transformări – Ediția 2023” (va contine scenarii de formare, materiale primite la cursuri, colecții multimedia de la lecții demonstrative)
c) După intoarcerea din mobilitate
- completarea rapoartelor individuale Mobility Tool, în termen de 10 zile de la întoarcerea din flux
- fiecare participant va organiza în școala sa acțiuni de valorizare și transmitere a cunoștințelor asimilate în timpul formării
- contribuții pentru dezvoltarea kitului de formare „Transformări – Ediția 2023”– ce va contine scenarii de formare, materiale primite la cursuri, colecții multimedia de la lecții demonstrative
Standardele de calitate Erasmus
- Principii de bază
Incluziune și diversitate: organizațiile beneficiare trebuie să respecte principiile incluziunii și diversității în toate aspectele activităților lor. Organizațiile beneficiare trebuie să asigure condiții echitabile și egale pentru toți participanții.
Durabilitatea și responsabilitatea mediului: organizațiile beneficiare trebuie să promoveze un comportament responsabil și durabil din punct de vedere ecologic în rândul participanților lor. Organizațiile beneficiare ar trebui să utilizeze la maximum finanțarea oferită de Program pentru a sprijini mijloacele de călătorie durabile.
Educație digitală – inclusiv cooperarea virtuală, mobilitatea virtuală și mobilitatea mixtă: beneficiarul organizațiile ar trebui să utilizeze instrumente digitale și metode de învățare pentru a-și completa activitățile de mobilitate fizică și pentru a îmbunătăți cooperarea cu organizațiile partenere.
Participarea activă în rețeaua organizațiilor Erasmus: unul dintre obiectivele programului este acela de a sprijini dezvoltarea Spațiului european al educației. Organizațiile beneficiare ar trebui să încerce să devină membri activi ai rețelei Erasmus, de exemplu, găzduind participanți din alte țări sau participând la schimburi de bune practici și alte activități de contact organizate de agențiile naționale sau alte organizații.
II. Bun management al activităților de mobilitate
Integrarea rezultatelor activităților de mobilitate în organizație: organizațiile beneficiare trebuie să integreze rezultatele activităților de mobilitate implementate (de exemplu, cunoștințele dobândite de personal în dezvoltarea profesională) în activitatea lor obișnuită, pentru a beneficia organizația în ansamblu, personalul acesteia și cursanții.
Inspector școlar pentru proiecte educaționale, Prof. Gabriela Conea
MEMBRU CONSORȚIU ERASMUS+