ROI

   R.O.I 2019-2020                     

     REGULAMENT DE ORDINE INTERIOARĂ

Anul şcolar 2017-2018

CUPRINS 
ARGUMENT ……………………………………………pag. 3
CAPITOLUL I.
DISPOZIŢII GENERALE……………………………………..pag. 4

CAPITOLUL II.

ORGANIZARE ȘI FUNCȚIONARE ………………………………………………………pag. 5

CAPITOLUL III.

PERSONALUL DIDACTIC ………………………………………………………………………………pag. 9

CAPITOLUL IV.

CONDUCEREA UNITĂŢILOR DE ÎNVĂŢĂMÂNT…………………………………………..pag.15

CAPITOLUL V.

ELEVII…………………………………………………………………………………pag.22

CAPITOLUL VI.

EVALUAREA………………………………………………………………………………………pag.31

CAPITOLUL VII.

PĂRINȚII………………………………………………………………………………pag.36

CAPITOLUL VIII

ASIGURAREA SECURITĂŢII ŞI A SIGURANŢEI ELEVILOR

ÎN PERIMETRUL UNITĂŢILOR ŞCOLARE …………………………………………………….pag.39

CAPITOLUL IX

PERSONALUL DIDACTIC AUXILIAR ŞI NEDIDACTIC …………………………pag.43

CAPITOLUL X.

DISPOZIȚII FINALE………………………………………………………………………………………..pag.45

ARGUMENT

Regulamentul de ordine interioară a fost conceput pe baza Legii Educației Naționale,  a Contractului Colectiv de Muncă, a Regulamentului de Organizare și Funcționare a Unităților din Învățământul Preuniversitar, pe baza propunerilor primite de la cadrele didactice, părinți și elevi.

Întregul personal didactic, didactic-auxiliar și nedidactic, care activează în cadrul Școlii Profesionale Lespezi, alături de elevii înscriși aici, au datoria morală şi profesională de a cunoaşte, de a respecta şi de a aplica prevederile prezentului Regulament de ordine interioară precum și prevederile Codului de conduită etică.

Codul de conduită etică este aplicabil tuturor persoanelor care, în conformitate cu prevederile „Statutului personalului didactic” din Legea Educației Naționale 1/2011, îndeplinesc funcția de personal didactic/cadru didactic, personal didactic auxiliar, personal didactic asociat, precum şi funcții de conducere, de îndrumare şi control în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ preuniversitar, în inspectoratele școlare şi casele corpului didactic.

Codul de conduită etică funcționează atât ca un contract moral între părinți/tutori legali, elevi, comunitatea locală şi diferitele categorii de personal din sistemul de învățământ preuniversitar responsabile cu instruirea si educația, cât şi ca un sistem de standarde de conduită colegială capabile să contribuie la coeziunea instituțională şi a grupurilor de persoane implicate în activitatea educațională, prin formarea şi menținerea unui climat bazat pe cooperare şi competiție după reguli corecte.

Respectarea prevederilor Regulamentului de ordine interioară și a Codului de conduită etică reprezintă o garanție a creșterii calității procesului instructiv educativ și a  prestigiului Școlii Profesionale Lespezi.

Prevederile actualului Regulament de Ordine Interioară vor fi completate și îmbunătățite periodic de către Consiliul de Administrație , pe baza propunerilor primite de la părinți, profesori, elevi, sau la apariția unor noi acte normative.

CAPITOLUL I

DISPOZIŢII GENERALE

Art.1. Regulamentul de Ordine Interioară (R.O.I.) este elaborat pe baza Legii Educaţiei Naţionale Nr.1/2011, Statutului Personalului Didactic, a Contractului Colectiv de Muncă Unic la Nivel de Sector de Activitate Învăţământ Preuniversitar (C.C.M.U.N.S.A.I.P.), a Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar (R.O.F.U.I.P./2014) şi alte reglementări ale M.E.C.S

Art.2. Regulamentul de Ordine Interioară (R.O.I.) are la bază propunerile Consiliului Profesoral la care iau parte personalul auxiliar precum și reprezentanții părinţilor și ai elevilor având în vedere strategia națională și locală pentru dezvoltarea învăţământului.

Art.3. Scopul Regulamentului de Ordine Interioară (R.O.I.) este de a implementa în viața organizației școlare prevederile Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor de Învăţământ Preuniversitar respectând condițiile specifice, valorile promovate şi tradiţia Școlii Profesionale Lespezi.

Art.4. Acest regulament va fi respectat de întregul personal al unităţii de învăţământ (didactic, didactic auxiliar și nedidactic), de elevi şi părinţi.

Art.5. Prin aplicarea prezentului regulament, angajații școlii au obligaţia să dovedească profesionalism, ordine şi disciplină, să-şi asigure exercitarea corectă a atribuţiilor stabilite în concordanţă cu Regulamentul de organizare şi funcţionare, cu fișa postului şi cu Contractul Colectiv de Muncă.

Art.6. Prevederile actualului Regulament vor fi completate şi îmbunătăţite periodic, pe baza propunerilor primite de la profesori, elevi, părinţi, în strânsă relaţie cu parteneriatele şcolii, relaţia cu comunitatea locală sau la apariţia unor noi acte normative.

Art.7. Conducerea şcolii, profesorii în învățământul preșcolar, primar şi profesorii-diriginţi au obligaţia prelucrării prezentului Regulament tuturor elevilor şi părinţilor acestora. Prelucrarea către personalul didactic auxiliar şi nedidactic se va efectua de către conducerea şcolii.

CAPITOLUL II

ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE

Art.8. Școala Profesională Lespezi funcţionează conform Legii nr. 1/2011 a Educaţiei Naţionale, în formă de învăţământ zi.

Art.9. Anul şcolar 2017-2018 începe pe data de 1 septembrie 2017 şi se încheie pe data de 31 august 2018 ( cursurile pentru elevi încep pe data de 11 septembrie 2017

şi se încheie pe data de 15 iunie 2018 ).

Art.10. Activitatea şcolară se desfăşoară de luni până vineri după următorul program :

a . grupele de gradinita : 8,00 – 12,00 (13,00)locatia Lespezi,Dumbrava si Buda

  1. Clasele Preg.-IV : 8,00 – 12,00 (13,00) locatia Lespezi, Dumbrava si Buda
  2. Clasele V-VIII : 8,00 – 14,00 locatia Lespezi

12,00 (13,00) – 18,00 (19,00): locatia Scoala Gimnaziala Buda

  1. Clasele IX-XI Profesională: 8,00 – 14,00 (15,00)

Durata orei de curs este de 45 minute, iar pauza este de 15 minute pentru ciclul primar , cu o pauza mare, 15 sau 20 min., dupa a doua ora de curs.

Durata orei de curs este de 50 minute, cu o pauza mare de 20 min dupa a doua ora de curs si durata  pauzei este de 10 minute pentru ciclul gimnazial,profesional.

 Art.11. Activităţile extracurriculare ( pregătirea suplimentară, cercurile, activităţile cultural artistice, sportive, etc.) se desfăşoară în afara orarului şcolii, la sfârşitul săptămânii cu excepţia unor activităţi de comemorare a unor personalităţi sau de marcare a unor evenimente care se petrec pe plan mondial după un calendar bine stabilit ( Ziua Pământului, Zilele Francofoniei, etc.).

Art.12. În situaţii obiective ( epidemii, calamităţi naturale , etc ) cursurile şcolare pot fi suspendate pe o perioadă determinată. Suspendarea cursurilor şcolare se poate face la cererea directorului, după consultarea sindicatului şi aprobarea inspectorului şcolar general. Suspendarea cursurilor este urmată de măsuri privind parcurgerea integrală a programei şcolare.

Art.13. Graficul orar este elaborat de către Comisia pentru elaborarea orarului școlii numită prin decizia directorului la începutul anului școlar. Directorul verifică fiecare versiune de grafic, îl aprobă prin semnătură și aplicarea ștampilei şi stabilește persoana care răspunde de arhivarea acestuia.

Orarul va respecta planurile cadru și planurile de învățământ pentru fiecare formă de învățământ;

La începutul anului școlar se va stabili un grafic privind derularea stagiilor de instruire practică în funcție de care vor fi realizate versiunile de orar pe parcursul anului;

La modificarea orarului, noua versiune se va afișa în cancelarie și la panoul pentru elevi, cel mai târziu joi în săptămâna anterioară modificării.

Art.14. Programul de lucru al personalului didactic auxiliar și nedidactic Personalul didactic auxiliar îşi desfăşoară de regulă programul între orele 8,00-16,00.

Secretariatul

Art.15. Secretariatul este subordonat directorului şcolii și îşi desfăşoară activitatea conform fişei postului.

Art.16. Secretariatul funcţionează în aşa fel încât să se asigure permanenţă pe perioada programului şcolar sau între orele 8,00-14,00 în perioada vacanţelor şcolare.

Art.17. Programul secretariatului se poate modifica în funcţie de cerinţele şcolii.

Contabilitatea

Art.19. Biroul contabilitate este subordonat conducerii şcolii şi se ocupă de problemele financiare ale şcolii.

Art.20. Programul contabilităţii este între orele 8,00 – 12,00 de luni până vineri

                                                         Biblioteca

Art.21. Biblioteca şcolii contribuie efectiv la formarea elevilor alături de procesul de predare-învăţare.

Art.22. Biblioteca funcţionează potrivit solicitărilor elevilor şi cadrelor didactice. Cărţile vor fi împrumutate pe bază de semnătură pentru 2 săptămâni, cu posibilitatea prelungirii cu o săptămână. În cazul nerestituirii la termen, elevul nu va mai putea împrumuta cărţi.

Art.23. Bibliotecarul este subordonat directorului şcolii şi îşi desfăşoară activitatea conform fişei postului.

Art.24. Programul bibliotecarului:

Luni: 12,00-14,00

Marţi: 13,00-14,00 Miercuri: 10,00-12,00 Vineri: 10,00-14,00

Art.25. Bibliotecarul are obligaţia de a ţine evidenţa a cărţilor şi publicaţiilor existente în bibliotecă.

Art.26. Plecările din unitate ale personalului didactic auxiliar şi nedidactic în timpul programului se fac numai cu avizul conducerii şcolii şi numai din motive bine întemeiate sau în interes de serviciu.

Art.27. Personalul nedidactic îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu fişa postului şi programul stabilit de conducerea unităţii.

Art.28. Fiecare angajat este obligat să-şi cunoască atribuţiile ce îi revin ca salariat în învăţământ în conformitate cu fişa postului, procedurile de activitate şi legislaţia

în vigoare.

Art.29. Accesul și circulaţia elevilor, personalului şi a altor persoane în interiorul şcolii în timpul programului de şcoală este reglementată prin proceduri specifice.

Art.30. Personalul didactic, didactic auxiliar și nedidactic este obligat să respecte programul de lucru stabilit prin fișa postului.

  • Absentarea de la program a personalului şcolii pentru rezolvarea unor probleme de ordin personal se aprobă în urma unei cereri adresate conducerii unităţii (cadrele didactice, auxiliare, personal nedidactic), în conformitate cu legislaţia în vigoare.
  • Cererile scrise adresate Conducerii şcolii pentru zile libere, se depun la secretariat de regulă cu cel puţin 24 de ore înainte de data învoirii și sunt însoțite obligatoriu de graficul de recuperare propus de angajat (cadru didactic, didactic auxiliar sau nedidactic).
  • Unui cadru didactic îi vor putea fi acordate cel mult 2 zile libere într-un an școlar, pentru rezolvarea unor probleme personale.
  • În caz de boală, angajatul va anunța telefonic lipsa de la program, imediat ce constată imposibilitatea prezentării la școală și va prezenta la serviciul secretariat certificatul medical, până cel mai târziu la data de 1 a lunii următoare celei în care a fost acordat concediul.
  • Pentru profesorii care activează în mai multe unități școlare prezentarea concediului medical este obligatorie în fiecare dintre aceste școli. Originalul acestuia se depune în școala la care are încadrarea de bază iar pentru celelalte va depune copia legalizată la notar.

(6) Recuperarea orelor neefectuate se va înregistra în condica de prezență, precizându-se clar activitatea ce se recuperează și din ce dată.

Art.31. Prezenţa în şcoală, în afara orelor de program şcolar a oricărei persoane, chiar dacă este salariat al şcolii, se va consemna în Registrul de evidenta cu persoanele ce intra in spatial scolar.

CAPITOLUL III

PERSONALUL DIDACTIC

Art.32. Activitatea cadrelor didactice cuprinde:

  1. activitatea de predare la clasă;
  1. activitatea de pregătire a lecţiilor;
  1. activitatea de perfecţionare metodico-ştiinţifică;
  1. activitatea în cadrul catedrei de specialitate din care face parte;
  2. activitatea ca membru CEAC sau al altor comisii constituite la nivelul școlii;
  3. activitatea de dirigenţie (după caz) ;
  4. activitatea în cadrul comisiei metodice (după caz);
  5. activităţi extracurriculare desfăşurate cu elevii;
  1. activitatea ca profesor de serviciu.

Art.33. Personalul didactic are drepturile şi obligaţiile prevăzute de legislaţia în vigoare şi de contractile colective de muncă aplicabile.

  1. să apere interesele învăţământului în general şi al şcolii în special în orice împrejurare, în ceea ce spun şi fac;
  1. să contribuie la menţinerea atmosferei de respect reciproc, de consideraţie pentru toate discipinele, de stimă, de colaborare şi sprijin reciproc;
  1. să abordeze munca didactică cu responsabilitate, dovedind o bună pregătire profesională și pedagogică;
  1. să fie punctual la fiecare activitate organizată și mai ales să nu întârzie sub nici un pretext la intrarea la oră;
  1. să utilizeze cu eficiență maximă întreaga oră și numai în scopul predării, și educației;
  1. să nu prelungească ora în detrimentul pauzei;
  1. să fie consecvent în cerințe;
  1. să realizeze o evaluare a cunoştinţelor, abilităţilor şi competenţelor elevilor periodic, ritmic şi printr-o varietate de mijloace, folosite cu obiectivitate şi corectitudine, pentru a oferi elevului posibilitatea de afirmare a tuturor laturilor personalităţii acestuia;
  1. să informeze elevii despre modalităţile şi criteriile de evaluare pe care le vor aplica, precum şi asupra rezultatelor evaluării;
  1. să participe la programe de formare continuă, în conformitate cu specificul activităţii şi cu reglementările în vigoare, pentru fiecare categorie;
  1. să aibă o ţinută morală demnă în concordanţă cu valorile educaţionale pe care le transmite elevilor, un vocabular și o vestimentaţie decentă, un comportament demn şi responsabil;
  1. să realizeze orele de pregătire pentru examenele naţionale şi olimpiade precum şi cele de recuperare (dacă este cazul);
  1. să fie preocupat de achiziționarea, pregătirea şi întreținerea în bune condiţii a materialelor didactice, mijloacelor audiovizuale, aparatelor şi instrumentelor de lucru;
  1. să participe la organizarea şi desfăşurarea concursurilor şcolare şi a examenelor naţionale;
  2. să participe obligatoriu la toate şedintele şi activităţile Consiliului Profesoral;
  1. să îndeplinească sarcinile şi atribuţiile care îi revin în calitate de profesor de serviciu;
  1. să informeze, în regim de urgenţă, conducerea unităţii de învăţământ şi/sau organele de poliţie asupra producerii unor evenimente de natură să afecteze ordinea publică, precum şi asupra prezenţei nejustificate a unor persoane în incinta şcolii sau în imediata apropiere a acesteia. În cazul unor incidente grave sau al unor situaţii care pot conduce la acte grave de violenţă sau la incidente care pot pune în pericol siguranţa elevilor sau a personalului, vor fi informate cu prioritate directorul școlii și/sau organele de poliţie/jandarmerie;
  1. să asigure suplinirea orelor colegilor absenţi, conform orarului de suplinire întocmit de direcţiune;
  1. să participe la activităţile comisiei metodice din care face parte, ale Consiliului Clasei, precum şi la activităţile convocate de director;
  1. ca diriginte se va îngriji de respectarea tuturor regulilor de completare a catalogului clasei pe care o conduce, care îl va verifica periodic iar la sfârșitul semestrului I și la sfârșitul anului școlar îl va preda spre verificare directorului/secretarului;
  1. să completeze zilnic condica de prezenţă;
  1. să respecte cu strictețe regulile de completare a catalogului.

Art.34. Cadrele didactice se prezintă la şcoală cu cel puţin 10 minute înainte de prima oră de curs din orarul propriu.

Art.35. La intrarea în clase, toate cadrele didactice vor lua măsuri pentru desfăşurarea orelor în condiţii corespunzătoare, civilizate de ţinută, ordine şi curăţenie iar la ieșirea de la oră vor supraveghea cu atenție evacuarea sălii în ordine precum și starea de curățenie a acesteia.

Art.36. Accesul în clase, în timpul orelor, a oricărei persoane este permisă numai cu acordul profesorului şi a directorului.

Art.37. În incinta şcolii fumatul este interzis.

Art.38. Este strict interzisă folosirea telefoanelor mobile în timpul orelor de curs.

Art.39. Cadrele didactice vor respecta următoarele reguli concrete privind disciplina muncii în unitate:

  • Este interzisă învoirea elevilor din timpul programului de şcoală, indiferent de motivul pentru care solicită învoirea;
  • Este interzisă scoaterea elevilor de la ore pentru abateri disciplinare;
  • Cadrele didactice au obligaţia de a înregistra absenţele elevilor la începutul fiecărei ore;
  • Elevii care sosesc după acest moment vor fi consemnaţi întârziaţi, la sfârşitul orei;
  • Elevii navetiști sunt înregistrați absenți numai la sfârșitul orei;
  • Să folosească eficient timpul de lucru pentru îndeplinirea sarcinilor de serviciu;
  • Să utilizeze spaţiul şi bunurile şcolii numai pentru rezolvarea sarcinilor de serviciu şi nu pentru lucrări în interes personal;
  • Profesorii care vor fi surprinși că nu sunt punctuali cu respectarea duratei orei de curs ( întârzie nejustuificat sau ies de la ore înainte de sonerie) în mod repetat, vor fi atenționați verbal iar dacă nu se corectează, după trei atenționări, orele le vor fi anulate în condică, de către directorul şcolii;
  • Având în vedere că profesorilor le sunt repartizate săli fixe în orar, aceștia vor respecta planificarea orelor conform orarului;
  • Pe perioada pauzelor elevii nu sunt lăsați în sălile de clasă nesupravegheați, chiar dacă au ore consecutive;
  • De starea, dotarea și gradul de confort din sălile de curs, răspunde fiecare responsabil de sală. Acesta are obligaţia de a recupera de la colectivele respective contravaluarea daunelor produse. Acolo unde lucrează mai mulți profesori în zile

diferite în aceeași sală, vor lua legătura unii cu alții și vor transmite orice neregulă ce o constată de la o zi la alta;

  • Cadrele didactice vor respecta întocmai regulamentul de completare a catalogului şi răspund pentru corectitudinea înscrisurilor din catalog, motiv pentru care semnează angajamentul de la sfârșitul catalogului, la începutul anului școlar;
  • Săptămânal profesorul în învăţământul primar sau dirigintele motivează absenţele elevilor pe baza documentelor prezentate de elevi ( adeverinţe medicale eliberate de medicul de familie sau de o unitate spitalicească şi în baza unor cereri personale, motivate, ale părinţilor acestora, avizate de conducerea şcolii), prin încercuirea acestora cu cerneală albastră;
  • La sfârşitul fiecărui semestru, profesorul în învăţământul primar/dirigintele numără absenţele, calculează şi înregistrează în catalog media semestrială ( anuală) a elevilor şi precizează situaţia lui şcolară, conform formularului din catalog;
  • Aprecierea performanţelor elevilor la învăţătură se face cu calificative la învăţământul primar şi cu note de la 1 la 10 la învăţământul gimnazial;
  • Calificativele şi notele acordate se comunică imediat elevilor, se motivează şi se trec în documentele de înregistrare corespunzătoare, numai de profesorul în învăţământul primar sau profesorul care a efectuat evaluarea;
  • Rezultatele lucrărilor scrise semestriale ( la disciplinele la care acestea se dau ) vor fi analizate împreună cu elevii, vor fi păstrate în şcoală până la sfârşitul anului şcolar şi vor putea fi consultate de părinţii elevilor în cazul în care aceştia doresc să le vadă, în prezenţa profesorului care predă disciplina respective;
  • Este interzisă modificarea de note sau medii. Notele neclare sau eronat consemnate se pot anula prin tăierea cu o linie numai cu cerneală roşie după care se va aplica sigiliul şcolii şi semnătura directorului şcolii. În acelaşi mod se va proceda şi la anularea mediilor înscrise eronat;
  • Catalogul încheiat cu toate datele completate la zi şi cu procesul verbal completat împreună cu : caietul dirigintelui, raportul de activitate, propuneri de îmbunătăţire a activităţii educative şi statisticile de sfârşit de semestru sau an vor fi predate directorilor la sfârșitul fiecărui semestru.

Art.40. Toate cadrele didactice au obligaţia de a-şi verifica zilnic corespondenţa din fişetele din sala profesorală, de a respecta termenele anunţate de consilierul educativ, responsabilul comisiei metodice, director sau secretariat prin avizier.

Art.41. Toate cadrele didactice au obligaţia de a consulta materialele informative puse la dispoziţie în cancelarie şi de a se conforma necondiţonat.

Art.42. Toate cadrele didactice vor urmări conţinutul fişei postului şi contractual colectiv de muncă şi vor respecta legislaţia în vigoare.

Art.43. Diriginţii claselor în anul şcolar 2017-2018 sunt:

Educatoare :
GRUPANUMELE ŞI PRENUMELE CADRULUI DIDACTIC
MareStefan Iuliana
MicăAntiMartinica Petrut Alexandra
MijlociePoiana Maria
MareMaftei Raluca
Prof. în înv.primar:
CLASANUMELE ŞI PRENUMELE CADRULUI DIDACTIC
CL.a II-a LespeziLungu Vasilica
     cl.a IV-a Lespezi Curut Camelia
CL.a II-a +a IV-ABudaDrob Aurora
cl.preg.+cl.I BudaMatcovici Marinela
a III-a BudaPopa Niculina
     a III-a DumbravaDzetzit Dana Ionela
cl.preg.+cl.I DumbravaMaftei Florentin
             CONSILIERI/DIRIGINŢI:
CLASANUMELE ŞI PRENUMELE CADRULUI
DIDACTIC
V LespeziSerdaru Corneliu
VI LespeziCaba Alexandrina
VII LespeziFilote Nicoleta
VIII Lespezi
Gorcea Carmen Laura
V+VI BudaCalistru Cezar
VII BudaNemțanu Voica
VIII BudaRotaru Ovidiu
                   IX PROF.Marcu Marcela
         X PROF.Miron Daria
Petrescu Doina Mihaela
      XI  PROF.

CAPITOLUL IV

            CONDUCEREA UNITĂŢILOR DE ÎNVĂŢĂMÂNT

Art.44. Conducerea unităţii şcolare este asigurată de Consiliul de Administraţie, ca organ colectiv, ales în baza prevederilor Legii Educaţiei Naţionale (Legea nr.1/

2011) şi de director în baza deciziei I.S.J.Iasi, nr.409/23.08.2017 şi a contractului managerial semnat de acesta.

Art.45. În exercitarea atribuţiilor ce le revin, Consiliul de administraţie şi directorul conlucrează cu consiliul profesoral, cu comitetul de părinţi şi cu autorităţile administraţiei publice locale.

Consiliul de administraţie

Art.46. Consiliul de administraţie al şcolii are rol de decizie în domeniul organizatoric şi administrativ.

Art.47. Consiliul de administraţie se supune prezentului regulament şi ia măsurile necesare pentru respectarea acestuia

Art.48. Consiliul de administraţie este constituit în conformitate cu prevederile Legii nr. 1/ 2011, Legea educației naționale și este format din 9 membri, având reprezentate cadrele didactice, reprezentant al elevilor, consiliul local, primarul și părinții.

Art.49. Consiliul de administrație se întruneşte lunar sau ori de câte ori este necesar, la solicitarea directorului sau a două treimi dintre membri.

Art.50. Membrii Consiliului de administraţie vor manifesta loialitate faţă de politica şcolii şi vor acţiona pentru promovarea imaginii şcolii în comunitatea locală.

Art.51. Asigură respectarea prevederilor legale în vigoare, ale actelor şi normativelor forurilor ierarhic superioare.

Art.52. Aprobă Regulamentul intern, după dezbaterea lui în Consiliul profesoral.

Art.53. Acordă calificative anuale pentru întreg personalul salariat, în baza criteriilor de evaluare specifice unităţii de învăţământ.

Art.54. Consiliul de administratie are urmatoarele atribuţii principale:

  1. adoptă proiectul de buget şi avizează execuţia bugetară la nivelul școlii;
  1. aprobă planul de acțiune a școlii ;
  1. aprobă curriculumul la decizia şcolii, la propunerea consiliului profesoral;
  1. d) aprobă planul de încadrare cu personal didactic şi didactic auxiliar, precum şi schema de personal nedidactic;
  1. e) aprobă programe de dezvoltare profesională a cadrelor didactice, la propunerea consiliului profesoral;
  1. sancţionează abaterile disciplinare, etice sau profesionale ale personalului didactic, auxiliar și nedidactic, conform legii;
  1. aprobă bursele şcolare;
  1. aprobă propuneri de reparaţii şi de reabilitare;
  1. validează raportul general privind starea şi calitatea învăţământului din şcoală;
  1. j) îşi asumă răspunderea publică pentru performanţele unităţii de învătământ, alături de director;
  1. k) îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin ordine şi metodologii ale ministrului educatiei Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice.

Art.55. Hotărârile consiliului de administraţie se adoptă cu majoritatea voturilor celor prezenţi. Excepție fac hotărârile cu privire la angajarea, motivarea, evaluarea, recompensarea, raspunderea disciplinara si disponibilizarea personalului didactic care se iau cu 2/3 din voturile membrilor C. A. Hotărârile consiliului de administraţie care vizează personalul din unitate, cum ar fi procedurile pentru ocuparea posturilor, a funcţiilor de conducere, acordarea gradaţiei de merit, restrângerea de activitate, acordarea calificativelor, aplicarea de sancţiuni şi altele asemenea, se iau prin vot secret. Membrii consiliului de administraţie care se află

în conflict de interese nu participă la vot.

Art.56. Deciziile privind bugetul şi patrimoniul unităţii de învăţământ se iau cu majoritatea din totalul membrilor consiliului de administraţie (conform art. 96 din

Legea nr. 1/2011).

Directorul

Art.57. Directorul exercită conducerea executivă a unității de învățământ.

Art.58. Directorul este ales Preşedintele Consiliului de administraţie pentru anul şcolar 2017-2018 şi este numit de drept Preşedintele Consiliului Profesoral în temeiul legii, în faţa cărora prezintă anual rapoarte privind starea învăţământului din şcoală.

Art.59. Directorul Școlii Profesionle Lespezi are următoarele atribuții:

  1. este reprezentantul legal al unității de învățământ şi realizează conducerea executivă a acesteia;
  1. este ordonatorul de credite al unității de învățământ;
  1. își asumă, alături de consiliul de administrație, răspunderea publică pentru performanţele unității de învățământ pe care o conduce;
  1. propune spre aprobare consiliului de administrație regulamentul de organizare şi funcționare al unității de învățământ;
  1. propune spre aprobare consiliului de administrație proiectul de buget şi raportul de execuție bugetara;
  1. urmăreşte execuţia bugetară şi angajează credite bugetare în limita bugetului aprobat şi se preocupă de dezvoltarea bazei tehnico-materiale, prin solicitarea de noi investiţii sau prin modernizarea şi reabilitarea spaţiilor de învăţământ;
  1. emite decizii şi note de serviciu care vizează dezvoltarea instituţională;
  1. h) încheie contracte individuale de muncă ale personalului angajat, aprobă concediile de odihnă şi învoieşte personalul din subordine, în conformitate cu prevederile Contractului Colectiv de muncă;
  1. i) răspunde de selecția, angajarea, evaluarea periodică, formarea, motivarea şi încetarea raporturilor de munca ale personalului din unitatea de învățământ;
  1. este singurul care are drept de semnătură în documentele de execuţie bugetară, diplome de studii, carnetele de muncă, statele de funcţii şi de plată;
  1. încheie contracte şi parteneriate cu părinţii, cu agenţi economici, contracte de sponsorizare, de reparaţii şi modernizări, achiziţii şi asigură sănătatea şi securitatea elevilor şi a personalului din subordine;
  1. răspunde de încadrarea corectă a personalului didactic şi semnează contractele individuale de muncă;
  1. aplică sancţiuni personalului în conformitate cu prevederile legale, dar şi elevilor pentru încălcarea prezentului Regulament;
  1. îndeplinește alte atribuții stabilite de către consiliul de administrație, conform legii;
  1. prezintă anual un raport asupra calității educației în unitatea sau în instituția pe care o conduce. Raportul este prezentat în faţa comitetului de părinți şi este adus la cunoștința autorităților administrației publice locale şi a inspectoratului școlar județean;
  1. coordonează colectarea şi transmiterea inspectoratului școlar a datelor statistice pentru sistemul național de indicatori privind educația.

Art.60. Directorul se va asigura prin toate comisiile şi compartimentele din şcoală că personalul cunoaşte prevederile Regulamentelor, ale metodologiilor şi ale procedurilor emise şi va acţiona în vederea asigurării unei educaţii de calitate a elevilor, în mod responsabil şi conştient. În acest sens, prin prezentul Regulament Intern, fiecare persoană salariată va răspunde individual de neîndeplinirea sarcinilor şi a obiectivelor din fişele posturilor şi, în baza rezultatelor, se vor acorda calificative anuale.

Consiliul Profesoral

Art.61. Consiliul profesoral este organul colectiv de conducere al şcolii.

Art.62. Consiliul profesoral (C. P.) ia decizii în domeniul instructiv – educativ.

  1. Consiliul profesoral este alcătuit din totalitatea personalului didactic de predare şi de instruire practică, cu norma de bază în unitatea de învăţământ respectivă, titular şi suplinitor şi are rol de decizie în domeniul instructiv-educativ. Personalul didactic auxiliar al unităţii de învăţământ este obligat să participe la şedinţele consiliului profesoral, atunci când se discută probleme referitoare la activitatea acestuia şi atunci când este invitat, absenţele nemotivate constituindu-se în abateri disciplinare.
  1. La şedinţele consiliului profesoral, directorul invită, în funcţie de tematica dezbătută, personalul didactic auxiliar, administrativ, reprezentanţi desemnaţi ai părinţilor, ai consiliului elevilor, ai autorităţilor locale şi ai partenerilor sociali.
  1. Consiliul profesoral se întruneşte la începutul şi la sfârşitul fiecărui semestru. De asemenea, acesta se întruneşte în următoarele situaţii: când directorul consideră necesar, la solicitarea a 2/3 din membrii Consiliului reprezentativ al elevilor, a jumătate plus unu din membrii Consiliului reprezentativ /Asociaţiei părinţilor sau la solicitarea a 2/3 din membrii Consiliul de administraţie.
  1. Consiliul profesoral poate fi convocat în şedinţă extraordinară şi la cererea a minimum o treime din numărul membrilor săi.
  1. Participarea la şedinţele consiliului profesoral este obligatorie pentru cadrele didactice; absenţa nemotivată de la aceste şedinţe se consideră abatere disciplinară.
  1. Directorul unităţii de învăţământ numeşte, prin decizie, secretarul consiliului profesoral, care are atribuţia de a redacta lizibil şi inteligibil procesele-verbale ale

şedinţelor consiliului profesoral.

  1. La sfârşitul fiecărei şedinţe a consiliului profesoral, toţi membrii şi invitaţii, în funcţie de situaţie, au obligaţia să semneze procesul-verbal, încheiat cu această ocazie. Directorul unităţii de învăţământ răspunde de acest lucru. Lipsa cvorumului de semnături anulează valabilitatea punerii în aplicare a hotărârilor şedinţei respective.
  1. Procesele-verbale se scriu în „Registrul de procese-verbale al consiliului profesoral” care se înregistrează în unitatea de învăţământ pentru a deveni document oficial, se leagă şi se numerotează. Pe ultima foaie, directorul unităţii de învăţământ ştampilează şi semnează, pentru autentificarea numărului paginilor şi a registrului.
  1. Registrul de procese-verbale al consiliului profesoral, este însoţit, în mod obligatoriu, de dosarul care conţine anexele proceselor-verbale (rapoarte, programe, informări, tabele, liste, solicitări, memorii, sesizări etc.). Cele două documente oficiale, registrul şi dosarul.
  1. Atribuţiile consiliului profesoral sunt următoarele:
  1. gestionează şi asigură calitatea actului didactic;
  2. stabileşte Codul de etică profesională şi monitorizează aplicarea acestuia;
  3. validează fişele de autoevaluare ale personalului angajat al unităţii de învăţământ, în baza cărora se stabileşte calificativul anual;
  4. propune consiliului de administraţie măsuri de optimizare a procesului didactic;
  5. propune consiliului de administraţie curriculumul la dispoziţia şcolii;
  6. aprobă sancţionarea abaterilor disciplinare ale elevilor;
  1. propune consiliului de administraţie iniţierea procedurii legale în cazul cadrelor didactice cu performanţe slabe sau pentru încălcări ale eticii profesionale;
  1. propune consiliului de administraţie programele de formare şi dezvoltare profesională continua a cadrelor didactice;
  1. alege cadrele didactice membre ale consiliului de administraţie;
  1. îndeplineşte alte atribuţii stabilite de consiliul de administraţie (conform art. 98 din Legea nr. 1/2011).

Art.63. Pentru buna funcționare a procesului instructiv educativ, în anul şcolar 2017-2018 se constituie următoarele comisii metodice pe arii curriculare şi Comisii pe probleme ( cu caracter permanent/caracter ocazional):

Comisia metodică a învăţătorilor:

Comisii metodice pe arii curriculare:

  1. Comisia metodică pentru aria curriculară limbă și comunicare
  2. Comisia metodică pentru aria curriculară matematică și științe
  1. Comisia metodică pentru aria curriculară om  şi societate
  1. Comisia metodică pentru aria curriculară tehnologii
  1. Comisia metodică pentru aria curriculară educaţie fizică şi sport
  2. Comisia metodică pentru aria curriculară consiliere şi orientare

Comisii cu caracter permanent:

  1. Comisia pentru curriculum
  2. Comisia de evaluare şi asigurare a calităţii
  1. Comisia pentru prevenirea şi reducerea violenţei în mediul şcolar
  1. Comisia pentru frecvenţa, combaterea absenteismului şi a abandonului şcolar
  1. Comisia pentru perfecţionare şi formare continuă
  1. Comitetul de securitate şi sănătate în muncă
  2. Comisia pentru situaţii de urgenţă
  1. Comisia pentru întocmirea orarului şi asigurarea serviciului pe şcoală
  2. Comisia  de etica și integritate
  1. Comisia de gestionare SIIIR
  2. Comisia consiliere, orientare şi activităţi extraşcolare
  1. Comisia pentru olimpiade şi concursuri şcolare
  2. Comisia pentru salarizare
  1. Comisia de acordarea a burselor și ajutoarelor sociale.
  1. Comisia pentru programe şi proiecte educative
  1. Comisia de etică și de integritate in școală.
  1. Comisia pentru control managerial intern

Comisii cu caracter ocazional:

  1. Comisia pentru programe de susţinere educaţonală
  2. Comisia de inventariere
  3. Comisia de recepţie bunuri
  1. Comisia de casare, de clasare şi valorificare a materialelor rezultate
  1. Comisiile pentru organizarea examenelor
  1. Comisia pentru verificarea documentelor şcolare şi a actelor de studii
  1. Comisia pentru cercetare disciplinară prealabilă
  2. Comisia pentru recensământul populaţiei şcolare
  3. Comisia pentru mentorat.

Art.64. Constituirea Comisiilor și consiliilor se face la începutul anului școlar la propunerea Consiliului profesoral.Componența și atribuțiile acestora se stabilesc de către Consiliul profesoral, sunt analizate și de către Consiliul de administrație iar directorul emite decizie de constituire pentru fiecare în parte.

Art.65. Atribuțiile fiecărei comisii sunt stabilite prin decizia de numire iar activitatea acestora se desfășoară pe baza unui plan managerial al comisiei, urmărind obiectivele stabilite.

CAPITOLUL V

ELEVII

Art.66. Are calitatea de elev orice persoană, indiferent de sex, naţionalitate, rasă, apartenenţă politică sau religioasă, care este înscrisă în unitatea de învăţământ, participă la activităţile organizate de aceasta sau reprezintă unitatea de învăţământ în diferite ocazii.

Art.67. Elevii au dreptul şi obligaţia de a cunoaşte şi de a respecta prevederile Regulamentului de ordine interioară şi ale Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat.

Art.68. Elevii se bucură de toate drepturile legale şi nici o activitate din şcoală nu le poate leza demnitatea sau personalitatea.

Drepturile elevilor

Art.69. Drepturile elevilor:

  • elevii din învăţământul de stat beneficiază de învăţământ gratuit;
  • elevii pot beneficia de burse pentru studii în condiţiile prevăzute de lege;
  • elevii pot utiliza gratuit sub îndrumarea profesorilor baza materială a şcolii;
  • elevii din învăţământul de stat pot primi premii şi recompense pentru merite deosebite la activităţile curriculare şi extracurriculare;
  • elevii îşi pot alege forma de învăţământ pe care doresc să o urmeze;
  • elevii au dreptul să participe la activităţile extracurriculare organizate de şcoală sau de cluburile copiilor fără a afecta programul zilnic;
  • elevii au dreptul de a se organiza (la nivelul şcolii se constituie Consiliul

elevilor, format din reprezentanţi ai elevilor din fiecare clasă şi funcţionează pe baza unui regulament propriu).

Transferul elevilor

Art.70. Transferul elevilor

  • Elevii au dreptul să se transfere de la o unitate la alta. Transferul se face cu avizul consultativ al Consiliului de Administraţie al unităţii de la care se face transferul şi cu aprobarea C.A. al unităţii la care se face transferul (OMECTS nr.

6152/07.11.2012).

  • În caz de transfer, şcoala primitoare este obligată să solicite situaţia şcolară a

elevului în termen de 5 zile. Şcoala de la care se transferă elevul este obligată să trimită, la şcoala primitoare, situaţia şcolară a celui transferat, în termen de 10 zile. Elevul nu este înscris în catalog până la primirea situaţiei şcolare de către şcoala la care s-a transferat.

Îndatoririle elevilor

Art.71. Elevii trebuie să cunoască şi să respecte:

  • legile statului;
  • legea învăţământului;
  • regulamentul interior;
  • regulile de circulaţie şi cele cu privire la apărarea sănătăţii;
  • normele de tehnica securităţii muncii, de prevenire si stingere a incendiilor;
  • normele de protecţie civilă;
  • normele de protecţie a mediului.

Art.72. Frecvenţa elevilor

  1. Calitatea de elev se exercită prin frecventarea cursurilor şi participarea la toate activităţile iniţiate de unitatea de învăţământ.
  1. Frecvenţa elevilor la cursuri este obligatorie. Intrarea în şcoală se face cu maxim 10 minute înaintea primei ore.
  1. Nu este permisă învoirea elevilor de la ore cu excepţia cazurilor de participare la diferite activităţi şcolare desfăşurate în timpul programului cu aprobarea ISJ.
  1. Elevii nu au voie să chiulească de la ore şi nu au voie să iniţieze sau să participe la acţiuni colective de chiul.
  1. Evidenţa prezenţei elevilor se face la fiecare oră de curs de către profesor.
  1. Absenţele datorate îmbolnăvirii elevilor sau altor cauze obiective sau de forţă majoră, se consideră motivate.
  1. g) Motivarea absenţelor se face pe baza următoarelor acte :
  • adeverinţă eliberată de medicul de familie;
  • adeverinţă eliberată de spitalul în care elevul a fost internat;
  • cerere scrisă a părintelui elevului adresată directorului şi aprobată de acesta în urma consultării cu profesorul în învăţământul primar/dirigintele clasei ( maxim 3 zile / semestru).
  1. Motivarea absenţelor se face de către profesorul în învăţământul primar/diriginte.
  1. Actele pe baza cărora se face motivarea se vor prezenta în decurs de 7 zile de la întoarcerea elevului la cursuri şi vor fi păstrate de diriginte pe tot parcursul anului şcolar.
  1. Nerespectarea termenului de 7 zile pentru prezentarea actelor de motivare a absenţelor atrage după sine considerarea acestora ca fiind nemotivate.
  1. Elevii scutiţi de efort fizic sunt obligaţi să fie prezenţi la orele de educaţie

fizică şi să rămână sub supravegherea profesorilor. Elevii scutiţi de efort fizic vor prezenta la şcoală documentul respectiv până la data de 1 octombrie 2015. Orice scutire medicală prezentată după această dată este luată în evidenţă cu data respectivă fără a avea însă efect asupra absenţelor primite anterior. Tot până la 1 octombrie toti elevii apţi de efort fizic vor prezenta adeverinţa de sănătate de la medicul de de familie conform căreia pot participa la orele de educaţie fizică fără riscuri.

Art.73. Comportamentul elevilor

  1. Indiferent de momentul şi locul unde se află, elevii trebuie să aibă un comportament civilizat, corect, dovedind prin aceasta că sunt elevi şi respectă numele şcolii în care învaţă.
  1. Este interzis oricărui elev să aducă în clasă sau în şcoală persoane străine sau să fie aşteptaţi de alte persoane în şcoală sau în curtea şcolii (cu excepţia membrilor familiei).
  1. Elevii nu au voie să aducă în şcoală şi să folosească nici un fel de spray-uri lacrimogene /paralizante şi orice alte materiale pirotehnice sau de altă natură care ar putea pune în pericol integritatea fizică a celor din jur.

Se interzice cu desăvârşire elevilor fumatul, consumul de băuturi alcoolice sau droguri, doze de energizante sau doze de sucuri, gumă de mestecat, seminţe, chipsuri sau îngheţată.

  1. Este interzisă introducerea în şcoală a materialelor vizuale sau auditive care atentează la bunele moravuri.
  1. Elevii nu au voie să introducă în perimetrul şcolii patine cu rotile, biciclete, motorete, pantofi sport cu role, aparate radio sau casetofoane.
  1. Este interzisă utilizarea telefoanelor celulare în timpul orelor de curs, al examenelor şi al concursurilor, în concluzie este interzis a intra în perimetrul şcolii cu telefoane celulare. În cazul în care cadrele didactice constată că un elev deţine un telefon celular în perimetrul şcolii, cadrul didactic va confisca telefonul; telefonul este predat directorului care îl va păstra sigilat până la venirea părinţilor elevului la şcoală.
  1. Se interzice jocul cu mingea şi cu bulgări de zăpadă în curtea şcolii.
  1. După ultima oră, rezidurile din bănci vor fi aruncate în coşul de gunoi. De asemenea, elevii de gimnaziu, liceu și școală profesională vor aşeza toate scaunele pe mese.
  1. În perioada martie – noiembrie, elevii de la gimnaziu vor petrece pauza în mod obligatoriu în curtea şcolii, exceptând zilele cu precipitaţii sau vânt puternic. Elevii nu vor părăsi curtea şcolii.
  1. În zilele cu timp nefavorabil, elevii vor rămăne în sălile lor de clasă, fără a avea acces în alte săli de clasă.
  1. Este interzis consumul de băuturi răcoritoare şi alimente în laborator, se interzice introducerea în sălile de curs a băuturilor în pahare de plastic.

m)Elevii vor aştepta profesorul în clasă şi vor intra în laborator doar însoţiţi de acesta.

  1. Se interzice elevilor să posede sau să folosească orice tip de armă şi să se implice în acte de violenţă sau intimidare.
  1. Elevii nu au voie să cheme la şcoală pentru aşa-numitele „răfuieli” sau „ intimidări” alţi elevi mai mari, cunoscuţi, „ prieteni” din afara şcolii, etc.
  1. Elevilor le este interzis să-şi însuşească bunuri, obiecte sau bani care nu le aparţin.
  1. Este interzisă folosirea produselor oferite gratuit ca supliment alimentar

(lapte, corn, biscuiţi, măr) în alte scopuri decât cel pentru care au fost distribuite.

  1. Elevii nu au voie să mâzgâlească, să scrie, să deseneze cu pix, marker, creion, spray colorat, vopsea etc. mobilierul şcolii, pereţii interiori sau exteriori, lambriul, gardul şcolii, ferestrele sau uşile.
  1. Elevii care produc daune sau deteriorează bunurile din dotarea şcolii au obligaţia să repare sau să înlocuiască obiectele deteriorate sau să achite contravaloarea pagubelor produse. În cazul în care vinovatul nu a fost identificat, răspunderea (şi implicit achitarea pagubei) revine colectivului care a folosit sala sau echipamentul respectiv.
  1. Resturile de alimente consumate în pauză şi hârtiile nefolosite se vor pune în coşurile speciale destinate colectării selective a deşeurilor.
  1. Elevii au obligaţia să poarte asupra lor carnetul de elev şi să-l prezinte cadrelor didactice pentru consemnarea notelor.
  1. Elevii trebuie să utilizeze cu grijă manualele şcolare primite gratuit şi să le restituie în bună stare la sfârşitul anului şcolar.
  1. Este interzisă folosirea în timpul orelor a aparatelor foto, aparatelor de filmat sau telefoanelor fără acordul cadrelor didactice care predau la ora respectivă.
  1. La încheierea cursurilor elevii sunt datori:
  1. Să părăsească în ordine clasa şi clădirea;
  2. Să iasă civilizat din curtea şcolii;
  1. Să evite în drum spre casă manifestările zgomotoase, dezordinea sau cuvintele injurioase;
  1. Să-şi informeze corect părinţii asupra modului în care s-au comportat în şcoală şi în afara ei.

Art.74. Accesul elevilor în şcoală

  1. Accesul elevilor în şcoală se face numai pe la intrarea elevilor.
  1. Accesul elevilor în şcoală se face numai pe baza carnet de elev, respective ecuson.
  1. Poarta pentru accesul elevilor în şcoală va fi deschisă până la ora 8,15 – 15, liceu și ș,15.
  1. Uşa de acces a elevilor în şcoală se va închide după 5 minute de la începerea fiecărei ore de curs.
  1. Intrarea elevilor în şcoală se va face în perfectă ordine sub directa îndrumare a învăţătorului sau profesorului de servicu
  1. Circulaţia elevilor pe holuri şi scări se va face în mod civilizat atât la intrare cât şi la ieşire.
  1. La terminarea cursurilor, elevii vor părăsi imediat sala de clasă sub supravegherea învăţătorului sau a profesorului cu care au avut ultima oră de curs şi nu vor staţiona în curtea şcolii fără un motiv bine întemeiat.

Art.75. Elevii au obligaţia de a efectua serviciul pe şcoală conform planificării sub îndrumarea învăţătorului/dirigintelui şi a cadrului didactic de serviciu pe şcoală.

  1. Fiecare clasă va avea obligatoriu un caiet în care profesorul ultimei ore de curs va consemna constatările privind starea clasei:
  • golirea coşului de gunoi
  • curăţenia
  • ridicarea scaunelor (pentru clasele de gimnaziu,liceu, sc. profesională)
  1. Diriginţii au obligaţia de a verifica de două ori pe săptămână starea generală a clasei, precum şi observaţiile din caietul clasei luând măsurile necesare remedierii deficienţelor.
  1. În fiecare zi, la începutul cursurilor, elevii de serviciu au obligaţia de a verifica starea mobilierului scolar. În cazul în care se constată existenţa unor scaune rupte sau bănci murdare, elevii de serviciu trebuie să informeze prompt (în maxim 1 oră) dirigintele şi femeile de serviciu despre această situaţie. În cazul nerespectării acestui termen, responsabilitatea pentru repararea mobilierului şcolar revine clasei respective.
  1. Elevii de serviciu vor şterge tabla după fiecare oră şi vor aerisi clasa.
  1. Diriginţii şi direcţiunea nu răspund de furturile din clasă.
  1. După ultima oră de curs în sala de clasă, elevii de serviciu vor:
  • anunţa profesorul că este ultima oră;
  • aştepta împreună cu acesta ieşirea colegilor;

–  verifica curăţenia clasei, vor consemna eventualele neajunsuri

în caietul clasei;

– prezinta caietul clasei profesorului de la ultima oră de curs

– golirea coşul de gunoi şi găleata cu apă.

Art.76. Ţinuta elevilor

  1. Uniforma şcolară este obligatorie la clasele preg.- IV iar la clasele V-VIII este obligatoriu ca elevii să aibă o ţinută decentă, curată şi îngrijită.
  1. Băieţilor le este interzis să-şi vopsească părul, să poarte cercei sau tricouri fără mâneci. Tunsoarea băieţilor trebuie să fie decentă, pieptănătura la fel.
  1. Fetelor le este interzis să se fardeze strident, să poarte haine transparente, excesiv de scurte şi strâmte, excesiv de decoltate.
  1. Este interzis elevilor să poarte îmbrăcăminte neadecvată vârstei şi calităţii de elev şi să folosească însemne specifice unor grupuri nonconformiste, etc.

Art.77. Recompensarea elevilor

Pentru rezultate deosebite în activitatea şcolară şi extraşcolară , elevii pot fi recompensaţi după cum urmează :

  • evidenţierea în  faţa  colegilor  de  clasă,  a  colegilor  de  şcoală  sau  a

Consiliului Profesoral;

  • acordarea de premii, diplome şi recompense materiale din fondul şcolii sau din sponsorizări la sfârşitul anului şcolar. La clasele preg.-IV se vor acorda elevilor diplome de merit iar la clasele V-XII premii şi menţiuni cu condiţia ca media generală anuală să fie peste 9,00 iar media la purtare să fie 10.

Art.78. Sancţiunile aplicate elevilor

  • Elevii care săvârşesc fapte prin care se încalcă dispoziţiile legale în vigoare, inclusiv regulamentele şcolare, vor fi sancţionaţi în funcţie de gravitatea acestora.
  • Sancţiunile care se pot aplica elevilor sunt:
  1. Observaţia individuală;
  2. Avertismentul;
  1. Mustrare scrisă;
  1. Retragerea temporară sau definitivă a bursei;
  2. Eliminarea de la cursuri pe o perioada de 3-5 zile.
  3. Mutarea disciplinară la o clasă paralelă din aceasi unitate sau la o alta unitate de învățământ.
  4. Preaviz de exmatriculare
  5. Exmatricularea

3)  Toate  sancţiunile  aplicate  elevilor  sunt  comunicate  în  scris  părinţilor,

reprezentantului legal.

(a) Observaţia individuală

  • Sancţiunea se aplică de diriginte/învăţător sau director;
  • Sancţiunea nu atrage şi alte măsuri disciplinare.
  • Mustrarea în faţa clasei şi/sau în faţa consiliului elevilor sau consiliului profesoral constă în dojenirea elevului şi sfătuirea acestuia să se poarte în aşa fel încât să dea dovadă de îndreptare, atrăgându-i-se totodată atenţia că, dacă nu-şi schimbă comportamentul, i se va aplica o sancţiune mai severă;

Sancţiunea se aplică de către diriginte/învăţător sau director; –Sancţiunea este însoţită de scăderea notei la purtare.

  • Mustrarea scrisă constă în dojenirea elevului, în scris, la propunerea consiliului clasei sau a directorului, de către diriginte/învăţător şi director şi înmânarea documentului părinţilor/tutorelui legal, personal sub semnatură.

Sancţiunea se înregistrează în catalogul clasei, precizându-se numarul documentului;

Sancţiunea se consemnează în raportul consiliului clasei prezentat consiliului

profesoral la sfârşitul semestrului sau al anului şcolar; Sancţiunea este însoţită de scăderea notei la purtare.

  • Retragerea temporară sau definitivă a bursei se aplică de către director, la propunerea consiliului clasei sau a directorului.

Sancţiunea este însoţită de scăderea notei la purtare.

  • Eliminarea de la cursuri pe o perioada de 3/5 zile constă în înlocuirea activităţii , obişnuite a elevului, pentru perioada aplicării sancţiunii, cu un alt tip de activitate, desfăşurată, de regulă, în cadrul unităţii de învăţământ, în conformitate cu prevederile regulamentului intern şi stabilită, de catre director, la propunerea consiliului clasei.

Dacă elevul refuză să participe la aceste activităţi, absenţele sunt considerate nemotivate şi se consemnează în catalogul clasei;

Sancţiunea se consemnează în catalogul clasei, precizându-se numărul şi data documentului, în raportul consiliului clasei la sfârşitul semestrului sau anului şcolar;

Această sancţiune nu li se aplică elevilor de la clasele I-IV; –Sancţiunea este însoţită de scăderea notei la purtare.

4) Sancţiunile aplicate elevilor pentru abaterile de la disciplină sunt: a) observaţia individuală;

  1. b) mustrarea în faţa clasei/ consiliului clasei/ consiliului profesoral.
  • Dacă elevul căruia i s-a aplicat o sancţiune dă dovadă de un comportament ireproşabil pe o perioadă de cel puţin 8 săptămâni de şcoală până la încheierea semestrului/ anului şcolar, prevederea privind scăderea notei la purtare, asociată sancţiunii, se poate anula. Anularea este decisă de cel care a aplicat sancţiunea.
  • Pentru toţi elevii din învăţământul preuniversitar, la fiecare 10 absenţe nejustificate, pe semestru, din totalul orelor de studiu sau 10 % absenţe nejustificate din numărul de ore pe semestru la o disciplină/ modul, va fi scăzută nota la purtare cu câte un punct.
  • Elevii vinovaţi de deteriorarea bunurilor unităţii de învăţământ plătesc toate lucrările necesare reparaţiilor sau suportă toate cheltuielile pentru înlocuirea bunurilor deteriorate.
  1. a) În cazul în care vinovatul nu se cunoaşte, răspunderea materială devine colectivă, revenind întregii clase.
  1. b) În cazul distrugerii/ deteriorării manualelor şcolare primite gratuit, elevii vinovaţi înlocuiesc manualul deteriorat cu un exemplar nou, corespunzător disciplinei, anului de studiu şi tipului de manual deteriorat, iar în caz de imposibilitate, achită contravaloarea acestuia.
  • Pentru faptele prevăzute la alin. (a) şi (b), elevii pot fi sancţionaţi.

9) Contestaţiile împotriva sancţiunilor prevăzute se adresează, în scris,consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, în termen de 5 zile de la aplicarea sancţiunii.

  1. Contestaţia se soluţionează în termen de 30 de zile de la depunerea acesteia la secretariatul şcolii.
  1. Hotărârea consiliului de administraţie este definitivă.

CAPITOLUL VI

EVALUAREA

Art.79. Evaluarea rezultatelor la învăţătura se realizează în mod ritmic, pe parcursul semestrelor sau în vacanţele şcolare, conform prevederilor Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice.

Art.80. Fiecare semestru cuprinde şi perioade de consolidare şi de evaluare a compeţentelor dobândite de elevi. În aceste perioade se urmăreşte:

  1. ameliorarea rezultatelor procesului de predare-învăţare;
  1. fixarea şi sistematizarea cunoştinţelor;
  1. stimularea elevilor cu ritm lent de învăţare sau cu alte dificultăţi în dobândirea cunoştinţelor, deprinderilor şi atitudinilor;
  1. stimularea pregătirii elevilor capabili de performanţă.

Art.81. Instrumentele de evaluare se stabilesc în funcţie de vârstă şi de particularităţile psiho-pedagogice ale elevilor şi de specificul fiecărei discipline.

Acestea pot fi:

  1. lucrări scrise;
  2. activităţi practice;
  3. referate şi proiecte;
  4. interviuri;
  5. portofolii;
  1. alte instrumente stabilite de catedrele/comisiile metodice şi aprobate de director sau elaborate de Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice ori de inspectoratul şcolar.

Art.82.1) În învăţământul preuniversitar, evaluările se concretizează, de regulă, prin note de la 10 la 1.

  • În clasele din învăţământul primar, aprecierea rezultatelor elevilor se face prin calificative sau prin alte forme de apreciere, respectând reglementările Ministerului Educaţiei Naţionale.
  • Notele/calificativele acordate se comunică, în mod obligatoriu, elevilor, se trec în catalog şi în carnetul de elev, de către profesorul/învăţătorul care le acordă şi se comentează cu părinţii.
  • Numărul de note acordate fiecarui elev, la fiecare disciplină de studiu ,exclusiv nota de la teză, trebuie să fie cel puţin egal cu numărul săptămânal de ore de curs prevăzut în planul de învăţământ. Fac excepţie disciplinele cu o oră de curs pe săptămână.
  • Elevii aflaţi în situaţie de corigentă vor avea cu cel puţin o notă/ un calificativ în plus faţă de numărul de note/calificative prevăzut la alin. (4) al prezentului articol, ultima notă/ultimul calificativ fiind acordat, de regulă, în ultimele două săptămâni ale semestrului.
  • Disciplinele la care se susţin teze se stabilesc de Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice
  • Tezele se susţin începand cu a doua jumătate a semestrului.
  • Notele la teze, cu o pondere de 25% din media semestrială, se analizează cu elevii într-o oră şcolară special destinată şi se trec în catalog cu cel puţin două

săptămâni înaintea încheierii semestrului tezele se pastrează în şcoală până la sfârşitul anului şcolar şi pot fi consultate de părinţii elevilor, în prezenţa profesorului care predă disciplina de studiu respectivă şi care a acordat nota.

Încheierea situaţiei şcolare

Art.83.1) La sfârşitul fiecărui semestru şi la încheierea anului şcolar, învăţătorii şi profesorii au obligaţia să încheie situaţia şcolară a elevilor.

2)La sfârşitul fiecărui semestru, învăţătorul/dirigintele consultă consiliul clasei pentru elaborarea aprecierii asupra situţiei şcolare a fiecărui elev.

Art.84.1) La fiecare disciplină de studiu, media semestrială se consideră legal constituită dacă este calculată din numărul de note prevăzut de prezentul regulament.

  • Media la evaluarea periodică este media aritmetică a notelor înscrise în catalog, cu excepţia notei de la teză, medie calculată cu două zecimale exacte, fară rotunjire.
  • La disciplinele de studiu, la care nu se susţine teza, media semestrială se obţine prin rotunjirea mediei de la evaluarea periodică la cel mai apropiat număr întreg. La o diferenţă de 50 de sutimi, rotunjirea se face în favoarea elevului.
  • La disciplinele de studiu, la care se susţine teza, media semestrială se calculează astfel: ,,media semestriala=(3M+T)/4″, unde ,,M” reprezintă media la evaluarea periodică, iar ,,T” reprezintă nota obţinută la teză. Nota astfel obţinută se rotunjeşte la cel mai apropiat număr întreg; la o diferenţă de 50 de sutimi, rotunjirea se face în favoarea elevului.
  • Media anuală la fiecare disciplină este dată de media aritmetică a celor două medii semestriale, calculată cu două zecimale exacte. Aceasta nu se rotunjeşte. La disciplina de învăţământ educaţie fizică şi sport, media anuală/calificativul se poate încheia şi cu media/calificativul de pe un singur semestru, dacă elevul a fost scutit medical pe celălalt semestru.
  • La clasele I- IV se stabilesc calificative semestriale şi anuale la fiecare disciplină de studiu.
  • Pentru clasele menţionate la alin. (6), calificativul semestrial la fiecare disciplină se stabileşte astfel: se aleg două calificative cu frecvenţa cea mai mare, acordate în timpul semestrului, după care, în perioadele de recapitulare şi de consolidare a materiei, în urma aplicării unor probe de evaluare sumativă, cadrul didactic optează pentru unul dintre cele două calificative.

8) Pentru clasele meţionate la alin. (6), calificativul anual la fiecare disciplină este dat de unul dintre calificativele semestriale stabilite de către cadrul didactic în baza următoarelor criterii:

  1. progresul sau regresul performanţei elevului;
  2. raportul efort-performanţă realizată;
  3. creşterea sau descreşterea motivatiei elevului;
  1. realizarea unor sarcini din programul suplimentar de pregătire sau de recuperare, stabilite de către cadrul didactic şi care au fost aduse la cunoştinţa părintelui.

Art.85. Mediile/calificativele semestriale şi anuale la fiecare disciplină de studiu se consemnează în catalog de către cadrul didactic care a predat disciplina respectivă, iar mediile/calificativele la purtare de către diriginţi/ învăţători.

Art.86.1) Elevii scutiţi de efort fizic au obligaţia de a fi prezenţi la orele de educate fizică şi sport. Acestor elevi nu li se acordă note şi nu li se încheie media la această disciplină, în semestrul sau în anul în care sunt scutiţi medical.

  • Pentru elevii scutiţi medical, profesorul de educaţie fizică şi sport consemnează în catalog, la rubrica respectivă, ,,scutit medical în semestrul ” sau ,,scutit medical în anul şcolar „, specificându-se documentul medical, numărul şi data eliberării acestuia.
  • Elevii scutiţi medical, semestrial sau anual, nu sunt obligaţi să vină în echipament sportiv la orele de educaţie fizică şi sport, având însă încălţăminte adecvată pentru sălile de sport. Absenţele lor de la aceste ore se consemnează în catalog şi generează efectele prevăzute de legislaţia în vigoare.
  • În timpul orei de educaţie fizică şi sport, elevilor scutiţi medical, pentru o firească integrare în colectiv, cadrul didactic le poate atribui sarcini organizatorice: arbitraj, cronometrare, măsurare, supraveghere, înregistrarea unor elemente tehnice, ţinerea scorului, distribuirea şi recuperarea de material didactic, montarea şi demontarea instalaţiilor sportive uşoare etc.

Art.87. Sunt declaraţi promovaţi elevii care, la sfârşitul anului şcolar, obţin la fiecare disciplină de studiu cel puţin media anuală 5,00/calificativul suficient, iar la purtare media anuală 6,00/calificativul suficient.

Art.88. Sunt declaraţi amânaţi, semestrial sau anual, elevii cărora nu li se poate definitive situaţia şcolară la una sau la mai multe discipline de studiu/module din următoarele motive:

Au absentat, motivat sau nemotivat, la cel puţin 50% din numărul de ore de curs prevăzut într-un semestru la disciplinele respective. Consiliul clasei, cu acordul profesorului care predă disciplina respectivă, poate decide încheierea situaţiei şcolare a elevilor care absentează motivat, din cauza unor afecţiuni grave, menţionate ca atare în documente medicale, sau din alte cauze, pe care consiliul clasei le apreciază ca fiind justificate, cu condiţia ca, după revenirea la şcoală, aceştia să participe regulat la cursuri şi să poată fi evaluaţi. Deciziile luate în aceste cazuri se menţionează într-un proces-verbal, care rămâne la dosarul care conţine anexele proceselor-verbale ale consiliului profesoral, au fost scutiţi de frecvenţa de către directorul unităţii de învăţământ, în urma unor solicitări oficiale, pentru perioada participării la festivaluri şi concursuri profesionale, cultural artistice şi sportive, cantonamente şi pregătire specializată, interne şi internationale.

Art.89. l) Elevii declaraţi amânaţi pe semestrul I îşi vor încheia situaţia şcolară în primele patru săptămâni de la revenirea la şcoală, în conformitate cu prevederile prezentului regulament.

2) Încheierea situaţiei şcolare a elevilor amânaţi pe semestrul al al doilea sau amânaţi anual se face într-o perioadă stabilită de conducerea unităţii de învăţământ, înaintea sesiunii de corigenţe. Elevii amânaţi, care nu promovează la una sau două discipline de studiu, în sesiunea de încheiere a situaţiei şcolare, se pot prezenta la sesiunea de corigenţe.

Art.90. Sunt declaraţi corigenţi elevii care obţin medii anuale sub 5,00/calificativul insuficient la cel mult două discipline de studiu, precum şi elevii amânaţi care nu promovează examenul de încheiere a situaţiei şcolare la cel mult două discipline de studiu.

Art.91 (1) Sunt declaraţi repetenţi:

  1. elevii care au obtinut medii anuale sub 5,00/calificativul ,,insuficient” la mai mult de două discipline de învăţământ;
  1. elevii corigenţi care nu se prezintă la examen sau care nu promovează examenul la cel puţin o disciplină;
  1. elevii amânaţi care nu se prezintă la sesiunea de încheiere a situaţiei şcolare, la cel puţin o disciplină;

2) În învăţământul primar, repetenţia apare numai după finalizarea ciclului de achiziţii fundamentale (clasa a II-a). Elevii care, la încheierea clasei I, se găsesc în situaţia de la aliniatul 1, vor rămâne în colectivele în care au învăţat în clasa I

şi vor intra într-un program de remediere/recuperare şcolară, realizat de învăţătorul clasei, împreună cu un specialist de la Centrul Judeţean de Asistenţă Psihopedagogică. Elevii declaraţi repetenţi se pot înscrie în anul şcolar următor în clasa pe care o repetă, la aceeaşi unitate de învăţământ sau la alta, în limita efectivului de 30 de elevi/clasa. În situaţia în care formaţiunile de studiu sunt constituite la limita maxima prevazută de lege şi şcolarizarea nu se poate realiza cu respectarea limitei de 30 de elevi la clasă, efectivul maxim poate fi depăşit cu 1 – 2 elevi/clasă. Excepţiile de la regulă se analizează şi se aprobă, în situaţii speciale, de către inspectoratul îvăţământul de stat, în anul de completare şi, în ciclul superior al liceului, elevii se pot afla în situaţia de repetenţie de cel mult două ori. Anul de studiu se poate repeta o singura dată.

CAPITOLUL VII

PĂRINŢII

Art.92. Părinţii / tutorii legali au obligaţia:

  • să respecte întocmai toate hotărârile Consiliului Profesoral și Consiliului de Administrație;
  • de a ţine permanent legătura cu şcoala prin:
  1. prezenţa la şedinţele cu părinţii, organizate atât la nivelul clasei cât şi la nivelul şcolii;
  2. prezenţa la cel puţin o consultaţie pe lună cu dirigintele/învăţătorul clasei;

c)prezenţa la şcoală în urma solicitării secretariatului, a dirigintelui/învăţătorului şi a directorului.

  • de a semna la timp carnetele de elev precum şi toate comunicările trimise de către şcoală pentru a se putea asigura o eficienţă a acestor comunicări;
  • să trateze cu respect orice persoană cu care intră în contact în incinta sau prin intermediul şcolii;
  • de a însoţi copiii la şcoală numai până la poarta de intrare, accesul părinţilor/curte fiind interzis în timpul cursurilor, cu excepția situațiilor care necesită prezența acestora;
  • Părinţii / tutorii legal instituiţi sau susţinătorul legal, sunt obligaţi, conform legii, să asigure frecvenţa şcolară a elevului în învăţământul obligatoriu.

Art.93. Comitetul de părinţi al clasei

  • Comitetul de părinţi al clasei se alege în fiecare an şcolar în Adunarea Generală a părinţilor elevilor clasei, convocată de către învăţător/diriginte, care prezidează şedinţa.
  • Convocarea adunării generale pentru alegerea comitetului de părinţi al clasei are loc în primele 30 de zile de la începerea anului şcolar.
  • Comitetul de părinţi al clasei se compune din trei persoane: preşedinte şi doi membri.
  • Învăţătorul/dirigintele convoacă adunarea generală a părinţilor la începutul

şi la sfârşitul fiecărui semestru şi ori de câte ori este necesar.

5) Şedinţele comitetului de părinţi al clasei sunt consemnate în procesul verbal

Art.94. 1) Comitetul de părinţi al clasei ţine legătura cu unitatea de învăţământ prin învăţătorul / dirigintele clasei.

  • Comitetul de părinţi al clasei poate propune în Adunarea Generală dacă se consideră necesar, o sumă prin care părinţii elevilor clasei să contribuie la întreţinerea, dezvoltarea şi modernizarea bazei materiale a claselor sau a şcolii.
  • Contribuţia prevăzută la alineatul (2) nu este obligatorie şi neachitarea acesteia nu limitează exercitarea drepturilor elevilor.
  • Contribuţia prevăzută la alineatul (2) se colectează şi se administrează numai de către comitetul de părinţi, fără implicarea cadrelor didactice şi a elevilor.
  • Fondurile băneşti ale comitetului de părinţi se cheltuiesc la initiative acestuia sau ca urmare a propunerii învăţătorilor / diriginţilor sau a directorului însuşite de către comitet.
  • Sponsorizarea clasei sau a şcolii nu atrage după sine drepturi în plus pentru anumiţi elevi.

Art.95.Consiliul Reprezentativ al părinţilor

1) La nivelul şcolii funcţionează Consiliul reprezentativ al părinţilor .

Art.96 1) Consiliul Reprezentativ al părinţilor este constituit din preşedinţii comitetelor de părinţi ai fiecărei clase.

  • Consiliul reprezentativ al părinţilor îşi desemnează un organism de conducere, format din: preşedinte, vicepreşedinte, casier şi doi membri.
  • Consiliul Reprezentativ al părinţilor se organizează şi funcţionează în conformitate cu propriul regulament de ordine interioară.

Art.97.1) Comitetele de părinţi ale claselor /Consiliul Reprezentativ al părinţilor

pot atrage resurse financiare extrabugetare (donaţii, sponsorizări, etc) venite din partea unor persoane fizice sau juridice, în următoarele scopuri:

  1. Modernizarea şi întreţinerea patrimoniului unităţii de învăţământ;
  2. Sprijinirea financiară a unor activităţi extraşcolare;
  3. Acordarea de premii şi burse elevilor;
  4. Acordarea de sprijin financiar sau material copiilor din familiile defavorizate;
  5. Alte activităţi destinate bunului mers al şcolii.
  • Colectarea şi administrarea sumelor prevăzute la alineatul (1) se face numai de către Consiliul reprezentativ al elevilor;
  • Personalul didactic nu operează cu aceste fonduri;
  • Fondurile colectate în condiţiile alineatului 1 se cheltuiesc numai prin decizia organizaţiilor părinţilor, din proprie iniţiativă sau în urma consultării Consiliului de Administraţie al şcolii.
  • Consiliul reprezentativ al părinţilor /Asociaţia de părinţi are următoarele atribuţii:
  1. a) susţine unitatea de învăţământ în activitatea de consiliere şi orientare socioprofesională sau de integrare socială a absolvenţilor;
  1. b) propune măsuri pentru şcolarizarea elevilor din învăţământul obligatoriu şi încadrarea în muncă a absolvenţilor;
  1. c) propune unităţilor de învăţământ discipline şi domenii care să se studieze prin curriculumul la decizia şcolii;
  1. identifică surse de finanţare extrabugetară şi propune Consiliului de administraţie al unităţii, la nivelul căreia se constituie, modul de folosire a acestora;
  1. sprijină parteneriatele educaţionale dintre unităţile de învăţământ şi instituţiile cu rol educativ în plan local;
  1. susţine unităţile de învăţământ în derularea programelor de prevenire şi de combatere a abandonului şcolar;
  1. se preocupă de conservarea, promovarea şi cunoaşterea tradiţiilor culturale specifice minorităţilor în plan local, de dezvoltare a multiculturalităţii şi a dialogului cultural;
  1. susţine unitatea de învăţământ în organizarea şi desfăşurarea festivităţilor anuale;
  1. susţine conducerea unităţii şcolare în organizarea şi în desfăşurarea consultaţiilor cu părinţii, pe teme educaţionale;
  1. conlucrează cu comisiile de ocrotire a minorilor, cu organele de autoritate tutelară sau cu organizaţiile nonguvernamentale cu atribuţii în acest sens, în

vederea soluţionării situaţiei elevilor care au nevoie de ocrotire;

  1. k) sprijină conducerea unităţii de invăţământ în întreţinerea şi modernizarea bazei materiale.

CAPITOLUL VIII

ASIGURAREA SECURITĂŢII ŞI A SIGURANŢEI ELEVILOR

ÎN PERIMETRUL UNITĂŢILOR ŞCOLARE

Art.98. Asigurarea pazei unităţii de învăţământ se va face prin respectarea următoarelor măsuri:

  1. Paza unităţii de învăţământ se realizează cu personal specializat autorizat.
  1. Conducerea unităţii de învăţământ întocmeşte, cu sprijinul de specialitate al organelor de poliţie/jandarmerie, planul de pază al unităţii de învăţământ prin care se stabilesc regulile concrete privind accesul, paza şi circulaţia în interiorul obiectivului. Va fi stabilit de comun acord şi va fi afişat numărul de telefon al organelor de poliţie/jandarmerie la care personalul de pază, profesorul de serviciu, personalul şcolii, elevii sau conducerea unităţii de învăţământ pot suna în situaţia unor incidente violente, sau în cazul intrării în unitatea de învăţământ a unor persoane aflate sub influenţa băuturilor alcoolice, turbulente, având un comportament agresiv ori intenţia de a deranja ordinea şi liniştea în instituţia de învăţământ.

Art.99. Asigurarea serviciului pe şcoală se face permanent, pe întreaga durată de desfășurare a cursurilor.

Art.100. Atribuţiile învăţătorului/ profesorului de serviciu:

  • Se va prezenta la şcoală cu 30 minute înainte de începerea programului;
  • Verifică prezenţa elevului de serviciu ;
  • Supraveghează intrarea elevilor la primele ore de curs şi verifică ţinuta şi carnetul de note al acestora;
  • Verifică prezenţa profesorilor la ore şi asigură supravegherea claselor de la care lipsesc învăţătorii/profesorii;
  • Asigură intrarea punctuală la ore a profesorilor şi a elevilor;
  • Verifică ordinea şi disciplina în pauze;
  • Controlează şi în pauze activitatea elevului de serviciu;
  • Interzice ieşirea elevilor în afara şcolii pentru interese personale;
  • Asigură semnarea condicii de prezenţă de către toate cadrele didactice;
  • Predă cataloagele profesorului din tura următoare şi consemnează acest lucru în procesul verbal;
  • Consemnează în procesul verbal eventualele abateri disciplinare ale elevilor şi/sau stricăciunile din sălile de clasă sau din alte încăperi din şcoală;
  • Informează în mod operativ directorul de problemele deosebite apărute pe durata zilei;
  • Controlează grupurile sanitare pentru asigurarea normelor de curăţenie;
  • În cazul în care profesorul din tura următoare nu se prezintă, anunţă directorul;
  • La sfârşitul zilei verifică:
    1. cataloagele, condicile de prezenţă;
  1. toate celelalte obiecte din inventarul cancelarie (calculator, televizor,etc ).
  • Anunţă directorul în cazul imposibilităţii efectuării serviciului cu cel puţin două zile înainte, pentru a fi înlocuit;
  • Legitimează toate persoanele străine aflate întâmplător pe culoarele şcolii, le îndrumă spre locul sau persoana căutată iar în cazul în care par să nu prezinte încredere, le invită respectuos să părăsească incinta şcolii.

Art.101. Reglementarea accesului în unitatea de învăţământ:

  1. Accesul elevilor şi al personalului şcolii se face prin poarta principală prevăzută cu agent de pază.
  1. Accesul elevilor în unitatea de învăţământ va fi permis pe baza legitimaţiei/carnetului de elev;
  1. Accesul în şcoală a persoanelor străine (părinţi/reprezentanţi legali, rude, vizitatori etc.) se face prin intrarea principală considerată punct de control, şi este permis după verificarea identităţii acestora de către personalul de pază .
  1. Personalul de la punctul de control va înregistra numele, prenumele, seria şi numărul actului de identitate, scopul vizitei, precum şi ora intrării şi părăsirii incintei unităţii de învăţământ în Registrul pentru evidenţa accesului vizitatorilor în spaţiile unităţii de învăţământ.
  1. e) Personalul de pază va conduce vizitatorul până la locul stabilit de conducerea unităţii de învăţământ pentru întâlnirile personalului unităţii de învăţământ cu terţi şi anunţă persoana cu care vizitatorul solicită întâlnirea.
  1. f) Se interzice accesul vizitatorilor în alte spaţii decât cele prevăzute de conducerea unităţii . Nerespectarea prevederilor prezentului ROI poate conduce

la evacuarea din perimetrul unităţii de învăţământ a persoanei respective, de către organele abilitate, şi/sau la interzicerea ulterioară a accesului acesteia în unitatea de învăţământ.

  1. g) Accesul părinţilor/reprezentanţilor legali în incinta unităţii de invăţământ este justificată în următoarele cazuri:
  • la solicitarea profesorilor diriginţi/învăţătoarelor/conducerii unităţii de învăţământ;
  • la şedinţele/consultaţiile/lectoratele cu părinţii organizate de personalul didactic;
  • pentru rezolvarea unor probleme referitoare la acte/documente de studii sau alte situaţii şcolare care implică relaţia directă a părinţilor/reprezentanţilor legali cu personalul secretariatului unităţii, al cabinetului medical sau cu profesorul diriginte/conducerea unităţii de învăţământ;
  • la întâlnirile solicitate de părinţi/reprezentanţi legali, programate de comun accord cu profesorii diriginţi/profesorii clasei/conducerea unităţii de învăţământ;
  • la diferite evenimente publice şi activităţi extracurriculare organizate în cadrul unităţii de învăţământ la care sunt invitaţi să participle şi părinţii/reprezentanţii legali;
  • în cazul în care părintele își manifestă dorința de a lua legătura cu directorul, sau dirigintele pentru clarificarea unei situații în legătură cu fiica/ fiul său ori pentru sesizarea unei situații constatate personal în legătură cu viața școlii;
  1. h) Părinţii/reprezentanţii legali vor respecta programul școlii având acces în unitatea de învăţământ în pauze sau după program, cu excepţia cazurilor de forţă majoră.
  1. i) Este interzis accesul în instituţie al persoanelor turbulente sau a celor aflate sub influenţa băuturilor alcoolice, a celor având comportament agresiv, precum şi a celor care au intenţia vădită de a deranja ordinea şi liniştea în instituţie.
  1. j) Este interzisă intrarea vizitatorilor însoţiţi de câini sau care au asupra lor arme sau obiecte contondente, substanţe toxice, explozivo-pirotehnice, iritante-lacrimogene sau uşor inflamabile, publicaţii având caracter obscen sau instigator, precum şi stupefiante sau băuturi alcoolice.

Art.102. Măsuri pentru întărirea ordinii, disciplinei, securităţii şi sănătăţii în muncă

  1. a) Nu se admite intrarea şi staţionarea pe holurile şcolii a persoanelor străine care nu s-au legitimat la portar sau la profesorul de serviciu.
  1. Toţi salariaţii şcolii şi profesorii de serviciu vor supraveghea elevii pe perioada pauzelor şi utilizând un limbaj adecvat, vor legitima orice persoană străina ce se află în școală și este neînsoțită de un angajat al școlii.
  1. În prima oră de dirigenţie, clasele preiau inventarul repartizat, iar elevii sunt instruiţi privind normele generale privind respectarea ordinei și disciplinei precum și cele de protecția muncii.
  1. Pentru a evita spargerea geamurilor, se interzice deschiderea acestora pe holurile şcolii.
  1. e) În pauze, elevii nu au voie să staţioneze în grupurile sanitare, în faţa lor şi pe casa scării sau pe holuri ( în zilele călduroase).
  1. f) Pentru păstrarea disciplinei în şcoală, se asigură zilnic, pe cele două schimburi, câte 2 profesori de serviciu.
  1. g) Staţionarea elevilor în grupuri mari în faţa sălii profesorale este strict interzisă.
  1. h) În fiecare sală de clasă şi în sala profesorală vor fi afişate numerele de telefon pentru situaţii de urgenţă.

CAPITOLUL IX

PERSONALUL DIDACTIC AUXILIAR ŞI NEDIDACTIC

Art.103. Personalul angajat într-o instituție de învăţământ trebuie să aibă o ţinută morală demnă, o vestimentaţie decentă şi un comportament responsabil.

Art.104. Agresarea verbală sau fizică a elevilor reprezintă o gravă abatere disciplinară a personalului şcolii. Abaterea se sancţionează conform legilor în vigoare.

Art.105. Drepturile şi obligaţiile angajatorului şi ale personalului:

  1. Dreptul la salarizare pentru munca depusă
  1. Dreptul la repaus zilnic şi săptămânal
  1. Dreptul la concediu de odihnă anual
  1. Dreptul la egalitate de şanse şi de tratament
  1. Dreptul la demnitate în muncă
  1. Dreptul la securitate şi sănătate în muncă
  1. Dreptul la acces la formarea profesională
  1. Dreptul la informare şi consultare
  1. Dreptul de a lua parte la determinarea şi ameliorarea condiţiilor de muncă şi a mediului de muncă
  1. Dreptul la protecţie în caz de concediere
  1. Dreptul la negociere colectivă şi individuală
  1. Dreptul de a participa la acţiuni colective
  1. Dreptul de a constitui sau de a adera la un sindicat

Art.106. Salariatului îi revin, în principal, următoarele OBLIGATII:

  1. Obligaţia de a îndeplini atribuţiile ce îi revin conform fişei postului;
  1. Obligaţia de a respecta disciplina muncii;
  1. Obligaţia de a respecta prevederile cuprinse în regulamentul intern, în contractul colectiv, de muncă aplicabil, precum şi în contractul individual de muncă;
  1. Obligaţia de fidelitate faţă de angajator în executarea obligaţiilor de serviciu;
  1. Obligaţia de a răspunde patrimonial pentru pagubele materiale produse din vina şi în legătură cu munca sa;
  1. Obligaţia de a respecta măsurile de securitate şi sănătate a

muncii în unitate;

Art.107. Pentru personalul didactic, didactic auxiliar şi nedidactic sunt stabilite următoarele reguli privind disciplina muncii în unitate:

  1. Se interzice consumul de alcool în timpul programului. În cazul în care un salariat este găsit sub influenţa alcoolului, acest fapt se constată pe loc, prin proces-verbal semnat de persoana care a efectuat controlul, şi de persoana în cauză, iar sancţiunea se va stabili în Consiliul de Administraţie, după ancheta Comisiei disciplinare, numită comform legii;
  1. Se interzice fumatul în incinta şcolii. Fumatul este permis numai în locuri special amenajate şi în niciun caz în prezenţa elevilor;
  1. Agenţii de pază au obligaţia să asigure corespunzător paza unităţii.

În cazul în care salariatul este găsit lipsind nejustificat, acest fapt se constată pe loc, prin proces-verbal semnat de persoana care a exercitat controlul, iar

sancţiunea se va stabili în Consiliul de Administraţie, după ancheta Comisiei disciplinare;

  1. Întregul personal este obligat ca în timpul programului de muncă să poarte echipamentul de protecție a muncii stabilit.

Art.108. Personalul angajat are dreptul de a se adresa conducerii școlii cu cereri sau reclamații; Cererile sau reclamaţiile vor fi înregistrate şi discutate în Consiliul de Administraţie. În funcţie de conţinutul lor, se va dispune cercetarea faptelor de Comisia de investigare a abaterilor disciplinare ale personalului pentru stabilirea adevărului. În termen de 30 zile se va da solicitantului răspunsul în scris.

Art.109. Sancţiunile disciplinare care se pot aplica personalului în raport cu gravitatea abaterilor, sunt conforme cu prevederile Codului Muncii.

Art.110 Cercetarea disciplinară se va realiza de Comisia de investigare a abaterilor disciplinare numită după caz de Consiliul de Administraţie, respectându-se prevederile din Codul muncii.

Art.111. Aplicarea sancțiunilor în raport cu gravitatea abaterilor disciplinare se va face conform procedurii stabilite și aprobate.

CAPITOLUL X

DISPOZIŢII FINALE

Art.112. Prezentul regulament este un document oficial al şcolii şi prevederile lui trebuie cunoscute şi respectate de întregul personal al şcolii, de elevi şi părinţi.

Art.113. Modalităţile de aducere la cunoştinţă a Regulamentului de ordine interioară sunt următoarele:

  1. prezentarea în Consiliul Profesoral;
  1. prezentarea în şedinţele cu părinţii şi la orele de dirigenţie la începutul fiecărui semestru pe bază de proces verbal.

Art. 114 Dispoziţiile prezentului regulament se întregesc anual cu celelalte dispoziţii legale apărute şi în funcţie de necesităţi.

Director,

                     Prof. Mihai Mihaela